wat zou hij kunnen hebben?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cellibelli

wat zou hij kunnen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 23:11

mijn paard heeft vorige week(donderdag) los gelopen met een ander paardje.de volgende dag tot nu loopt hij niet lekker links voor,zijn been is niet dik en niet warm.
het lijkt wel of hij zijn pas niet af kan maken,hij loopt niet super kreupel maar ook niet normaal.
in het begin loopt hij moeilijker dan als hij al ong een kwartiertje heeft gestapt en een beetje gedraafd.
wie weet wat dit eventueel kan zijn en hoe ik hem het beste kan begeleiden?
ik heb hem deze week losgegooit en een stuk of drie keer gelongeerd,ong 30/45min en veel gestapt en een beetje gedraafd,het lijkt al beter te gaan maar nog niet zoals het daarvoor was.
alvast bedankt.

ellepel

Re: wat zou hij kunnen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:03

vanaf hier erg moeilijk te zeggen,wil je het zeker weten dan zul je een veearts moeten gaan vragen.

als hij zijn pas niet goed kan afmaken en samen met een ander paardje heeft gestaan denk ik dat je dier misschien wel een trap tegen de schiuder heeft gehad?
als een dier niet goed loopt zou ik in elk geval niet gaan longeren maar laat het even een weekje helemaal niks doen behalve gewoon buiten in bak of weide lopen..
even rust en daarna voorzichtig oppakken met 5-10 minuutjes om te kijken hoe het gaat, 45 minuten vind ik wel erg veel.
na een week nog onregelmatig denk ik dat de veearts toch het beste is om even te laten kijken

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:32

inderdaad de veearts even bellen of een hoefsmid als je vermoed dat het ook vanuit zijn hoef kan komen.

Misschien heeft hij een hoefzweertje.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:37

ik zou niet longeren, maar juist alleen aan de hand rechte stukken laten lopen. dat adviseert de da toch ook meestal...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:54

Kan heel goed een pees zijn! Wordt vaak na meer beweging beter maar niets forceren. Zou alleen stappen aan de hand en alleen rechte stukken!

cellibelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:46

allemaal bedankt voor jullie reactie,ik ga deze week alleen op het harde lopen met hem aan de hand,en dan kijken hoe het gaat.