Doorrijden met een drukking, wat voor schade brengt dat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Doorrijden met een drukking, wat voor schade brengt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 14:08

Hallo,

Allereerst ben ik niet degene die doorrijd met een drukking maar iemand bij mij op stal. Ze had een rit op de Veluwe gepland en nu had haar pony gister een drukking opgelopen. De drukking zit ongeveer 10 cm achter de schoft en is een flinke bult. Nu is ze op dit moment toch naar de veluwe gegaan met een vriendin om daar vervolgens een rit te gaan maken van 4 uurtjes. Ze zei hierna de pony wel rust te geven om het te laten genezen.

Ik kon haar niet van gedachte doen veranderen maar vraag me wel af wat voor schade dat nou kan brengen. Als je doorrijdt met een drukking.

Dus wie weet dat?

Alvast bedankt en groeten,

Yvonne

PBA_

Re: Doorrijden met een drukking, wat voor schade brengt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:32

een drukking is eigenlijk een ssort blaar. Zo zou je het kunnen zien. als een blaar opegaat gaat dat infecteren. dat gebeurt snel als je er mee door blijft lopen. Zo hetzelfde met dat paard. het zadel blijft erop drukken, wat ten eerste zeker niet fijn is voor het dier. dan kan dat nog eens open gaan wat nog vervelender is en als het open is gaat het ifecteren door onder andere het zweet en het vieze chabrack wat er op licht. Ook krijgt hij als hij pech heeft een lelijke plek daar. Hoe langer je doorrijde hoe verder het kapot gaat hoe moeilijker het geneest

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:33

rare mensen heb je ook...........

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:35

Omg dat is ook niet slim van haar! Nu kan ze nog kosten gaan krijgen alleen maar omdat zij haar zin wou..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:38

Die kosten MOET ze wat mij betreft krijgen, ik vind het zieliger voor die arme ponie........

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:13

Ja vond het ook nogal dom, vraagt ze eerst wat ik er van vind. Dus ik zei nou lekker thuis laten en ga een ander keertje en toen kwam dr vriendin die zegt ach lijkt wel wat minder he anders probeer je het nu ff in de bak en als ie braaf is ga je gewoon. Dus in de bak was ie best braaf dus zijn ze gegaan. Maar ik vind het zo dom want het zijn twee volwassen vrouwen van 36 die nog lesgeven ook. Wat leer je je ruiters dan :S Nou ik ben benieuwd hoe de pony er morgen bij staat..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:14

Triest..............

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:15

gaat toch open dan? wordt alleen maar erger denk ik

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:20

je zegt dat het achter de schoft ligt, maar mocht het toch in de buurt van de schoft of op de schoft zitten dan heb je kans dat het botweefsel gaat infecteren en dan ben je dus een heel eind verder van huis. Dit is dus met name op het hardere gedeelte van de schoft/rug. Is het op het stuk erna wat wel een laagje spieren heeft dan kun je inderdaad een fikse onsteking krijgen, zoals bij een blaar, kneuzing.... Jammer dat deze dames toch maar zijn gaan rijden, hopelijk gaat het goed voor de pony...

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 18:53

Het was achter de schoft gewoon middel op de rug. Dus op de ruggengraad zeg maar.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:30

Arm dier, ik gun het het paard niet maar het zou zeer rechtvaardig zijn als ze fiks kosten krijgt Boos! Naja nog beter is als de pony haar eraf mikt ver van huis. Asociaal, ga zelf maar doorlopen met een blaar.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 12:07

Tja, we zijn een aantal dagen verder. En gelukkig voor het paardje is de drukking niet opengegaan maar is natuurlijk we leen stuk gevoeliger dan het was. Ik hoop dat het snel wegtrekt. En idd ik hoop dat het paardje haar er volgende keer lekker afmikt!