Ervaringen met Johannes kruid olie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Ervaringen met Johannes kruid olie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 11:38

Hoi,

Mijn vz-paardje heeft helaas een flinke wond opgelopen. Nu is dit mooi aan het genezen en raadde de hoefsmid mij Johannes kruid olie aan om erop te deppen (kleine hoeveelheid) zodat de uiteindelijke sluiting van de wond beter, mooier en netter wordt. Het schijnt er voor te zorgen dat er minder wildvlees vormt en het litteken klein en netjes blijft (dus minder bindweefsel).
Dit zou wel erg fijn zijn, gezien de wond op de kogel zit.

Iemand ervaring met deze olie? Wil namelijk niet zomaar iets, voor mij, onbekends gebruiken Knipoog Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Bedankt Knipoog

geerke

Re: Ervaringen met Johannes kruid olie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:43

nee ken ik niet,honing werkt ook goed,daar hebben mijn vriendin en ik ,een vreselijke wond op haar paard weer goed meegekregen....de da stond er zelfs versteld van...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:46

oja,ik heb in engeland altijd geleerd dat wonden op de benen het best genezen onder een lichte druk verband,zo word de kans op wild vlees veel kleiner.
De kans op wild vlees is op de benen erg groot omdat het been steeds beweegt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 18:57

Hmm.. welke honing hebben jullie gebruikt? En hoeveel en waarop gesmeerd enz?

Tja, de wond is niet enorm, dus er zal geen extreem stuk wildvlees komen, maar denk wel dat dat er komt. Drukverbanden vind ik wat dubieus, vooral ook omdat niet iedereen dat juist aan kan leggen. We hebben haar op afspuiten en stappen gezet nadat we erachter kwamen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:28

gewoon de honing van de lidl,een flinke lik erop,eerst met betadine schoonmaken...

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:01

Johanneskruidolie oftewel St. Janskruidolie wordt veelal gebruikt bij een snel geïrriteerde en bij een ruwe huid, en niet specifiek voor littekenweefsel voorkoming. Dan kun je beter cutis repair gel gebruiken dit is voor ondersteuning en genezing van slecht genezende wondjes en huidproblemen zoals eczeem en mok en voor schaaf en snijwondjes en 1e graads verbrandingen en tegen jeuk. Zorgt voor snel herstel en heeft preventie tegen overmatige littekenvorming.

succes