kale singelplekken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

kale singelplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:14

Mijn paard heeft al een langere tijd niet meer een zadel opgehad ze is 4 maanden geleden in de sloot gevallen waardoor een hele lange kale plek bij haar singel kreeg daarna is ze 6 weken op de kliniek geweest vanwege herstel van operatie en is weer haar opgegroeit .
Nu na 1 week mag ik weer op haar rijden nou ja alleen stappen maar na vandaag zit de kale plek er weer het is niet open ze heeft wel lange haren dat nat word en je het er makkelijk uit kan halen omdat het los zit ,ik ben bang dat het nog kaler gaat worden ik rij met schapenvacht bontje om de singel .
heeft er iemand tips ! mag ik het nu weg scheren vanwege kale plek gaat het niet irriteren enz

dankje wel

merrieveulen

Re: kale singelplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:25

ik zou het persoonlijk gewoon wat meer tijd geven, om écht goed te genezen. als het zo makkelijk weer open gaat is de huid duidelijk nog niet klaar om opnieuw belast te worden.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 08:27

merrieveulen schreef:
ik zou het persoonlijk gewoon wat meer tijd geven, om écht goed te genezen. als het zo makkelijk weer open gaat is de huid duidelijk nog niet klaar om opnieuw belast te worden.

het is niet open alleen een kale plek

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:33

Het kan zijn dat het op die plaats nog wat gevoeliger is, ik maar uit je tekst op toen ze toendertijd die plek had dat het ook geen wond was maar ook alleen kaal.
Waar kwam dat toen vandaan.
Als het wel een wond is geweest, bijvoorbeeld van touwen toen ze haar uit de sloot hebben gehaald, hou je een beetje litekenweefsel dit is vervelend op deze plek omdat dat met de singel natuurlijk gaat schuren.
Je rijd al met een schapenbontje, ik hoop ook echt schapenwol daar zit echt verschil in in nep en echt.
Verder zou ik het anders even aan je da vragen.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 09:09

ze was met de kudde aan het rennen in het land toen zag ze het houten bruggetje over het hoofd (lomp) toen is ze met allebei de voorbenen op het bruggetje geklapt daardoor is alleen haar huid weggeschraapt maar was niet open .Ze is niet met touwen omhoog gehaalt ze s een eindje gaan zwemmen en is bij de buren omhoog gekomen uit de zelf.
Ik rij met een echt schapenvacht bontje .
misschien gaat een meisje van stal die lange plukken haar weg scheren misschien helpt dat wel en anders vraag ik het na bij mijn da .

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:31

Dus dat was weggeschraapt dan krijg je een soort brandwond net als je een touw heel hard door je hand trekt denk ik.
Misschien als je paard een keer verhaart heeft dat het beter wordt, maar verder kan het volgens mij geen kwaad als het kaler word maar als het maar geen wond wordt.
sucses.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:39

zou zelfs best kunnen dat dit zo blijft. Als het weggebrand is is de huid van slag en soms wil dat niet meer helemaal terug komen

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:36

misschien wel handig als jhe de rest ook glad scheert dan kunnen er geen lange haren meer uit getrokken worden als je singel om doet.
Dan is het ook minder irri voor je paardje

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:52

Je kunt het voor het rijden ook insmeren met b.v. culitinrzalf dat beschermd de huid onder de singel want door dat het wat kaler wordt is het ook ruwer en kan je zo de huid beschermen.