Corta-Vet stoppen of CortaFlex?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Corta-Vet stoppen of CortaFlex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:50

Dilayla krijgt nu sinds oktober '07 Corta-Vet HA (Double Strength Solution), Dit krijgt ze als extra steun bij haar hoefaandoening: Verbening van het hoefkraakbeen.
Nu is de 2e fles bijna op.... maar ik ben aan het twijfelen of ik wel weer een nieuwe fles wil halen..
De grootste reden is toch de prijs, een fles kost 125 euro, plus dat ik het speciaal moet op halen in de kliniek, daarvoor moet ik 40 km rijden. Met een fles doe je precies 2 maanden...
EN ik vraag me af of het wel werkt bij haar!
In augustus heeft ze de "diagnose" verbening gekregen, 2 maanden later ben ik gestart met Corta-vet maar toen waren we ook nog aan het "revalideren", tot nu toe is ze alleen maar vooruit gegaan, maar of dat (mede) komt door de Corta-Vet? dat weet ik dus niet..

Ik heb ook gelezen dat er werd begonnen met de Corta-Vet HA en dat er daarna over werd gegaan naar de Cortaflex HA (vloeibaar of poeder) als onderhoud. Dat zou aanzienlijk in kosten geschelen.. (87,- per 2 maanden).

Ik zit er ook aan te denken of gewoon te stoppen en te kijken of ik verschil merk, ik geloof dat het middel werkt na 6 dagen, weet niet hoelang het duurt voordat het uit het lichaam is..

Wat zouden jullie doen?
Alvast Bedankt!

Fleda

Re: Corta-Vet stoppen of CortaFlex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:16

Mijn merrie heeft ook flinke verbening in haar hoeven zitten. Ik geef haar helemaal niets bij. Ze krijgt goed hooi/kuil en verder 2x per dag een handje Pavo's nature's best en wat peen.
En ze doet het goed op! Gewoon gepaste beweging erbij, ik kijk per dag hoe het met haar gaat! En dat gaat super. De supplementen kan ik altijd nog geven.

Ik zou gewoon even stoppen en dan kijken hoe het het doet! Je kan altijd nog Corta-Vet of Flex gaan geven.