uitgerekend op koninginnedag, wedstrijd 1 maart?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

westernpower

uitgerekend op koninginnedag, wedstrijd 1 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:12

hallo,dankjewel dat je even hier kijkt; ik hoop dat je even je mening wilt geven
het gaat over het volgende; mijn haflingermerrie is drachtig en uitgerekend op koninginnedag, nu zit ik alleen te twijfelen of ik 1 maart nog met haar zal starten; B-dresuurproefje. Ik rij nu lekker rustig met haar in de bak, en een uurtje naar buiten, soms zelfs wat langer maar ik merk ook dat ze er zelf nog veel zin in heeft. (nu nog iets minder dan 3 maanden te gaan..) maar zou ik nog een dressuur proefje rijden of niet?

eigenlijk zou ik ook nog een springparcours met dr rijden, maar dat schrijf ik maar helemaal op mijn buik ...ahahha

groetjes

CM_

Re: uitgerekend op koninginnedag, wedstrijd 1 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:13

ik zou niet meedoen springen zowiezo niet, maar een maand voor uitrekendatum .. pff dan heb je een ballonnetje.
dat doe je dat dier toch niet aan?
en zowiezo het risico wat eraan vast zit, stress etc is niet goed voor het veulen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:14

Springen zou ik inderdaad niet meer doen, maar als de pony aangeeft dat ze nog veel looplust heeft zie ik niet in waarom je dat niet zou doen. Neem aan dat er geen enorme galopstukken in zullen zitten?

@ crossmonster: ze zit dan nog 2 maand voor de uitgerekende datum.

westernpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:18

nee, het springen heb ik al lang en breed uitgesloten...Knipoog
het is 2x een volte in galop(om precies te zijn; proef 3)

en wat betreft stress; daar heb ik altijd meer last van dan het paard zelf..
en koninginnendag valt op 30april; dus dan moet ze nog 2 maanden

ik zit echt een beetje in tweestrijd...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:27

ohh 2 maanden, dat is nog wel te doen dan ja
en je kunt het zowiezo dan nog even bekijken, een week van te voren zie kje wel of ze echt te dik word of niet
zo ja dan meld je je alsnog af

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:07

ik zou er wel goed over nadenken. Wil je het risico nemen?
Meestal geeft het paard wel aan hoe ze zich voelt maar ik persoonlijk zou het niet doen

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:09

Volgens mij is er een limiet voor het starten met drachtige merrie's van 6 weken voor de uitgerekende datum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:58

Ik zou vooral kijken naar wat je pony zegt. Voor hetzelfde geldt geeft ze volgende week aan dat het wat haar betreft niet meer hoeft qwa rijden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:27

ik zou persoonlijk nog even rustig afwachten tot korter voor de wedstrijd. op zich zou het nog prima moeten kunnen, maar het ene paard is het andere niet, dus neem je paard hierbij als graadmeter en geef haar de ruimte om aan te geven of ze het nog wil/ aankan of niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:32

Ik denk dat je eerst de regels eens moet doorlezen, wat er daar gezegd wordt. Om vervolgens naar je paardje te kijken, als je nog mag starten.

Het is verschillend per paard, ik reed al niet meer toen mijn merrie op 5 maanden zat, ze was ten eerste heel snel heel dik en ze had zoveel mee te slepen dat ze er duidelijk geen zin meer in had.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:37

ik zou een drachtig paard niet meer mee nemen naar concoursen wie weet kan ze iets oplopen wat in het ergste geval voor abortus zorgt. Zeg niet dat het gebeurd maar ik zou dat risico niet nemen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:38

ik zou ook het risico niet nemen...

westernpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 15:43

oke, en dan nog even een vraagje; ik heb namelijk zin om zaterdag de trailer te pakken om lekker even een ritje over het strand te maken; zouden jullie dat nog doen?
ik bedoel, hier rij ik haar ook nog bijna dagelijks naar het bos (een uurtje rijden) zonder problemen..ze is echt super makkelijk wat betreft de trailer; dus ik heb niet echt het idee dat het voor spanning zorgd; maar zouden jullie dat nog doen?

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:34

Die buitenrit zou nog best kunnen, als er geen lange ren-galop stukken inzitten. Als dit wel het geval is, zou ik het niet doen. Het is natuurlijk wel zwaar, zo'n buik en dan nog zo hard moeten rennen, Bloos Dus als het er rustig aan toe gaat, kan het nog prima Rolleyes

westernpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:29

oke, ja, ik ben zowiezo van plan om rustig te doen; al is ze op het strand meestal wel über-fel.
maar het 'in de trailer-rijden ' zelf maakt niets uit?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:31

Ik rij mijn merrie ook door tot 2 maand van te voren. De mijne is uitgerekend op 28 mei, en rij mijn laatste wedstrijd 24 maart ofzo..

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:00

bij mij op stal roepen ze altijd dat je door kan rijden tot de dag zelf.. persoonlijk vind ik dat je moet doen wat jou in jou situatie het beste lijkt. jij kent je paard het best, je weet hoe ze nu is.. en als je het ook maar op een of andere manier niet verantwoord vind moet je niet gaan

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:41

Nou op mijn merrie kon ik op het laatst niet echt meer rijden. In de voltes merkte ik echt dat ze problemen had de bocht door te komen in draf en galop.
2 maanden van te voren zijn we lekker gaan wandelen.
Ligt wel heel erg aan de bouw van je paard. Die van mij had een hele korte rug en dus meer moeite met de lengte buiging.