Vraagje over bloed laten prikken bij je paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Vraagje over bloed laten prikken bij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:06

Aanstaande Maandag komt de dierenarts mijn paard inenten, ik heb hem nou iets langer dan 3 weken, dus dit is voor het eerst dat de dierenarts komt. De DA controleert hem dan ook meteen, zeiden ze aan de telefoon.. dat doen ze standaard. Maar, mijn vraag is nou.. Ik betaal voor dat allemaal 25,- euro, maar ik wil voor de zekerheid zijn bloed laten testen, gewoon voor de zekerheid, kan nooit geen kwaad. Kost dit dan extra geld? En hoe gaat het eigenlijk, dan sturen ze het bloed op om na te laten kijken en dan krijg jij na een paar dagen de uitslag. Ik kan het maandag natuurlijk ook aan de DA zelf vragen, maar ik ben nu gewoon hartstikke nieuwsgierig.
Heeft iemand dit weleens laten doen bij het paard, en hoeveel kost het en hoelang duurd het voor je de uitslag hebt enz?

jesito

Re: Vraagje over bloed laten prikken bij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:09

ja het kost zeker meer geld want het bloed moet naar het lab denk ik.
Vraag het even na aan je da of bel nog even voor hij komt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:15

Oke, ja dat het meer geld kost had ik al verwacht, maar dat heb ik wel voorover, het kan namelijk nooit geen kwaad en dan weet ik ook zeker of het bloed goed is ofniet. Ik zal het maandag idd aan de DA zelf vragen, of van tevoren opbellen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:15

Bloed prikken kostte bij mij 3,50 voor het bloedprikken en rond de 30 euro voor het onderzoek van het bloed.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:01

Ik was ook zoiets kwijt flew.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:25

Bloedafname, afhankelijk van het onderzoek. Prijs wisselend tussen 30 en 100 euro. afhankelijk van wát je wilt laten onderzoeken..

Zie alleen eerlijk gezegd niet in waarom je een gezond paard zou willen laten onderzoeken op zijn bloed.. Neem aan dat ie klinisch gekeurd is toen je m kocht?

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:32

betaal je voor de visite, enten en controle maar E 25?!
dat vind ik erg goedkoop. snap dat een snelle ckeck er wel bij in kan zitten, de DA is er dan toch. Maar voor de visite en de enting samen vind ik E 25 wel weinig.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:00

marlo schreef:
betaal je voor de visite, enten en controle maar E 25?!
dat vind ik erg goedkoop. snap dat een snelle ckeck er wel bij in kan zitten, de DA is er dan toch. Maar voor de visite en de enting samen vind ik E 25 wel weinig.

Ja dat zat ik ook te denken, toen de DA laatst kwam voor een "kleinigheidje" was ik 70 euro kwijt incl 18 euro voorrijkosten, die waren al gehalveerd omdat hij ook voor een ander paard moest komen.

Maar een enting zelf is toch al gauw 25 euro voor zover ik mij heb laten informeren ?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:23

misschien staat ts op een grote stal, waar veel paarden tegelijk worden geent. Dan ist een stuk voordeliger Ja

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:52

inenten ligt rond de 20 euro voorrijkosten verschilt.
kompleet betaal ik 27.50 exl btw
dit betaal ik ook voor een consult op stal, om even te laten controleren voor iets.

dit was op mijn vorige stal hier werden ze apart ingeent, op de stal waar ik nu sta betaal ik alleen de inenting hier word alles gelijk ingeent.

bloedonderzoek verschilt van prijs ik betaalde toen 48 euro werd alles gecontroleerd en kreeg een aparte rekening van het lab.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 07:59

Ligt er maar aan wat je wil laten onderzoeken in het bloed. Omdat de diversiteit zo groot is snap ik eerlijk gezegd niet waarom je het bloed wil laten onderzoeken.