hallo mede paardenliefhebbers
ik help wel eens mee op stal van mn buurman ik ga vanmiddag weer daarom plaats ik dit topic, omdat er een probleem is.. 1van zijn paarden maakt toch een strijd tegen het beslaan van zijn hoeven, stijgeren,bokken, bijna uitglijden op de stalgang.. het was gister 1grote chaos
zondag is het met wat tegen stribbelen toch gelukt, maar 4dagen later lagen de ijzers er weer af.. waardoor hij het gister weer probeerde, maar het paard had uiteindelijk gewonnen, want het lukte gewoon niet.. ik heb hem gevraagt of het paard niet zonder ijzers kan lopen, maar toen was zijn antwoord ¨nee, want de stenen doen pijn in de hoeven van paarden (het paard rent voor de sulky, hij traint op een bosweggetje, met stenen.. klopt dit, dat het pijn gaat doen onder de hoeven tijdens het draven? mijn vraag was eigenlijk, hoe kun je dit aanpakken, dat het paard rustiger word, en niet zo'n chaos maakt, ik moet er wel bij zeggen, dat de man erg hard tegen hem is geweest gisteren, waardoor hij wat angst had voor hem, op het laatst.. daarna heeft hij zijn excuus aangeboden, maar vandaag gaat hij het weer proberen, en als het nodig is, kan ik helpen.. maar wat moet ik dan doen? moet ik hem aflijden met een snoepje, moet ik hem aaien.. moet ik hem streng beet houden, moet ik gewoon rustig blijven, of laten zien dat ik de baas bent? ik heb geen idee, en wil graag dat het goed gaat vanmiddag, dus alle tips zijn van harte welkom!!!! als het vanmiddag niet gaat, wilt hij een klem kopen voor op zijn lip, zodat het wat kalmeert, maar ik heb hem duidelijk laten weten, dat ik dat niet wil...