Ik heb dit vorig jaar (7 febr.) aan mijn veearts, dhr. H de Groot (DAP BODEGRAVEN) voorgelegd en hij dacht dat dit inderdaad een 'mogelijk geval' kon zijn. Naar zijn zeggen had hij nog nooit een paard met een erratische kies gezien en kwam het ook maar vrij zelden voor. Op advies van hem heb ik het een jaar in de gaten gehouden (open en schoon houden) om te kijken of er daadwerkelijk 'werking' in zat. En inderdaad...........H. Groot was er afgelopen woe en er leek geen verandering in de situatie.
Advies; foto's maken om te kijken of er daadwerkelijk een cyste zit en waar deze zit...........Ik zie
al rollen, maar heb toch echt het beste met mijn paardje voor. De foto's zullen niet het duurste zijn.........................maar een evt. operatie (mogelijkheid vergroeing met de schedel) zal toch meer dan 1 haflinger kosten.Wie heeft ervaring in deze situatie, wie zijn pony/paard heeft dit ook................wat heb jij er aan gedaan?
Ik hoop op veel reacties!!
Mogelijk worden er aankomende week foto's gemaakt
) en zei dat het voor eventuele verkoop verwijderd moest worden. Ik weet niet waarom maar misschien valt het onder afwijkingen ofzo?
...............................Moet zeggen dat het me niet geheel lekker zit. Maargoed je kunt er beter naar laten kijken ipv afwachten, dus beter dan je best kun je niet doen. Ik heb om 3 uur een afspraak bij de DAP, zal daarna in dit topic posten. 
) dat het gaat om een 'werkende talgklier' en GEEN zwevende kies. Ik kan deze talgklier operatief laten verwijderen, maar dat vind ik voorlopig nog 'onzin'. Het ding is niet ontstoken en als ik hem zelf netjes schoon houdt en uitknijp hoeft dit ook niet te gebeuren.