pony gestruikeld

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

pony gestruikeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 07:26

hoi allemaal,

Gister heeft mijn bijrijdster mijn pony Ravina gelongeerd,maar Ravina was zo over entousiast dat ze hard ging hollen en struikelde over haar eigen benen.
Ze was niet kreupel,en voor de zekerheid zijn haar benen even afgespoten.
Misschien zal ze wat stijf zijn vandaag,wat kan ik het beste met haar gaan doen als ik vandaag naar haar toega?
nog een keer afspuiten,en aan de hand wandelen ipv te gaan rijden?

Nano05

Re: pony gestruikeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:40

Knappe Ravina Lachen.. .uhhh gisteren dus even niet..
Zou gewoon even kijken hoe ze loopt en of haar benen niet warm en/of dik zijn. Ze is een sterke fjord die wel tegen een stootje kan, zou me niet al te veel zorgen maken.

Emszter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:41

Ja, idd. En als der benen dan warm/dik zijn, nog even afspuiten en dan kijken hoe het de volgende dag gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:48

als jij over je eigen benen struikelt moet je dan gelijk 2 dagen stil zitten Clown ?
Ik zou gewoon ff kijken of er iets aan te zien is & zo niet; gewoon lekker gaan rijden!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:53

VSW-->BEH

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:36

gewoon even kijken hoe ze loopt en of de benen dik/heet zijn. als dat niet is gewoon lekker gaan rijden

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:50

ik ga met de voorgangers mee, als het dier goed loopt en er aan de benen niets te zien is, gewoon lekker aan de slag ermee. mijn paard loopt nog wat op de voorhand, waardoor hij ook vrij gemakkelijk struikelt. dit gebeurt heel af en toe tijdens het werk ook weleens. niks om je zorgen over te maken, het beste paard struikelt weleens!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 08:45

bedankt voor de aardige berichtjes.
Ravina is mijn 1e eigen pony en soms ben ik wel wat voorzichtig.
Dus Lauss,jouw berichtje komt een beetje sarcastisch over.

het gaat goed,en ze loopt gelukkig niet kreupel.

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:49

Even afspuiten en daarna gewoon rustig rijden ofzo. Als haar been maar niet Dik is enzo.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:32

Ik vind helemaal niet dat LAUSS bericht "sarcastisch" overkomt. Je zegt het zelf eigenlijk al: "het is mijn eerste pony en ..." ja, logisch dat je dan met alles denkt: O nee he? Maar de andere reageerders hebben denk ik gewoon nuchter gereageerd, zoals je dat toch enigzins moet leren, ook als het je eigen lieveling betreft: benen di? nee? eh.... warm? ook niet? Okee, in de gaten houden verder, maar gewoon weer gaan rijden. Misschien ben je gewoon een beetje over-bezorgd, omdat je zuinig op je P wil zijn. Dat vind ik geen reden om meer doorgewinterde paardenbezitters meteen maar "af te doen". JIJ vraagt toch om advies? Heb je niemand die je dat dan kan vragen, behalve BOKT-mensen? Gewoon, doorgaan, tenzij je iets "anders dan gwoonlijk" bij je paard opmerkt. Ze zijn niet van poselein, aan de andere kant: een ongelukje kan met paarden verstrekkende gevolgen hebben, dus is het helemaal niet verkeerd dat je er gelijk bovenop zit. Je moet gewoon de nuances nog even leren onderscheiden, denk ik.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:49

nou sorry hoor,ik vond dat clownsgezichtje nogal flauw,dat mag ik toch ook zeggen?ik doe niemand af,ik weet niet waar jij dat uit opmaakt.

toch bedankt voor de adviezen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:48

Okee, Snoevie, doe dan ook iets met de (diverse) adviezen. Het is en blijft altijd moeilijk om gewoon, op een afstand, een enigzins zinnig advies te geven. Maar zo lang je niemand persoonlijk aan- of afvalt, denk ik (dat heb je ook helemaal niet gedaan, trwouens, blijkt nu), dat je veel hebt aan de soms wel en soms niet toepasselijke tips die er hier gegeven worden. Gewoon even doorpakken, helpt soms VEEL. Logisch, dat je bezorgd bent. Beter 1 keer te veel opgelet, dan 2 keer gedacht: het al wel waar het je pony betreft. Dus: hart onder de riem. We zijn er hier voor JOU, als je ons nodig hebt. ONS? Ja, de hele Bokt-gemeenschap, die soms keihard kan zijn (ook jegens mij, hoor!) en vaker gewoon metheel goede, welgemeende adviezen komt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 06:40

ik heb echt wel wat met de adviezen gedaan hoor,anders vraag ik er niet naar,ik bedank ook gewoon.

dus,nogmaals bedankt bokkers,ik heb wat overdreven,maar met Ravina is het goed