Ik vind helemaal niet dat LAUSS bericht "sarcastisch" overkomt. Je zegt het zelf eigenlijk al: "het is mijn eerste pony en ..." ja, logisch dat je dan met alles denkt: O nee he? Maar de andere reageerders hebben denk ik gewoon nuchter gereageerd, zoals je dat toch enigzins moet leren, ook als het je eigen lieveling betreft: benen di? nee? eh.... warm? ook niet? Okee, in de gaten houden verder, maar gewoon weer gaan rijden. Misschien ben je gewoon een beetje over-bezorgd, omdat je zuinig op je P wil zijn. Dat vind ik geen reden om meer doorgewinterde paardenbezitters meteen maar "af te doen". JIJ vraagt toch om advies? Heb je niemand die je dat dan kan vragen, behalve BOKT-mensen? Gewoon, doorgaan, tenzij je iets "anders dan gwoonlijk" bij je paard opmerkt. Ze zijn niet van poselein, aan de andere kant: een ongelukje kan met paarden verstrekkende gevolgen hebben, dus is het helemaal niet verkeerd dat je er gelijk bovenop zit. Je moet gewoon de nuances nog even leren onderscheiden, denk ik.