Als ze net uit stal komt en in de bak wordt gezet rent ze altijd een rondje. ALs ze dan stopt, hoest ze 1x. Vandaag ook tijdens een buitenritje (toen we even een tijdje stilstond). Hierbij werd ik niet ontzettend 'gelanceerd', dus waarschijnlijk komt het niet zo heel erg van diep van binnen???
Ze heeft de afgelopen dagen wel gewoon gewerkt, uur aan de fiets etc, en dat gaat prima en zonder problemen. Alleen dus tijdens het 'opstarten' dat ze een kuchje geeft. Ze oogt verder gezond, is goed allert, goede temperatuur en eet ook goed. Ook geen snot etc.
Ze heeft dit wel vaker gehad, maar vaak na medicijnen (pijnstillers/ antibiotica) dat er even inhakte. Ik heb haar toen die keren een vitamine stoot gehad. Ze krijgt overigens nu elke dag vitaminen door Pavo Vital.
Moet ik me gaan zorgen maken om die kuchjes, of het gewoon nog even aankijken? Met het werken van de afgelopen dagen heeft ze flink veel gedaan, maar dan heeft ze er dus geen last van.
Aankijken? Toch een vitamine stootje? Poedertjes/druppels? Dierenarts?
- Daarnaast nog een vraagje. Ze staat in een hoekstal bij de opening van de stal (gewone deur grootte zal maar zeggen) wat dus al frisse lucht geeft. Echter heeft ze ook een staldeur. Deze hb ik sinds vorige week weer dag en nacht open staan, ipv snachts dicht, en heeft ze dus flink wat frisse lucht. Maar is dat misschien wat té veel frisse lucht, en zou dat er mee te maken kunnen hebben? (ze staat niet onder deken overigens).
- En de laatste. Ze moet volgende week worden geent. Echter, kan dat wel als ze wat hoest en mogelijk een verlaagde weerstand heeft? Of kan ze dan ziek worden van de enting?
Sorry voor de vraagjes
Alvast bedankt
(overbezorgd baasje)