Sinds waarschijnlijk een paar maand (geen smid of arts die me er op wees) heeft mijn veulen aan het voorbeen een afwijkende stand in het onderbeen vanaf de knie. Ze is 9 maand en de knieschijven zijn volgroeid dus opereren is geen optie. Op de foto was geen astrose of i.d. te zien. Haar voet gaat zo bekapt worden dat het een rechte lijn vormt; met bekappen kun je nl niet het onderbeen zelf draaien.
De verzekeringsadviseur heeft het diertje 3 maand geleden nog goedgekeurd en gaf me complimenten over haar karakter en bouw. Heb hem gebeld, hij zei dat het destijds nog neit was opgevallen bij hem.
Foto is voor second opinion naar van Muiswinkel in Emmeloord en vandaag gaat een goede smid haar op de kliniek corrigeren qua voetstand.
Uiteraard kruipen the worst scenrio's door mijn hoofd, het is nl een superbraaf veulen die volgens de arts goed gebouwd is en een mooi type is..
NU is het afwachten geblazen..
ZIjn er mensen die een paardje hebben met een x pootje of een onderbeen wat iets naar buiten draait? Zo ja, rijden jullie er op? Belasting van pezen en banden? Artrose?
Graag zou ik wat praktijkervaringen willen horen (lezen
) van mensen waarvan ze een paardje hebben c.q. rijden die ook een afwijkende beenstand heeft...Ik ga haar houden en volgende week komt er iemand langs om te kijken naar homeopathische (preventieve) ondersteuning...
bedankt!