Over naar 24 uur buiten > 1x per dag voeren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Over naar 24 uur buiten > 1x per dag voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 08:05

Vanwegen problemen op de huidige stal, zit ik erover te denken om voor mijn paard een wei met paddock te pachten en zelf de verzorging te gaan regelen. Aangezien ik en mijn stalgenoot op de huidige stal ook bijna alles zelf regelen (behalve dat het 2x voeren per dag en paarden naar binnen/buiten stellen) voor een behoorlijke prijs, vroeg ik me af of het voldoende is onze paarden 1x per dag krachtvoer bij te voeren, als ze op een weide staan, waar ze 24 uur per dag toegang tot hooi/gras hebben. De tijden waarop we voeren zullen niet op een vast tijdstip zijn. Zou dit kunnen of is dit heel slecht voor de paarden, omdat ze gewoonte dieren zijn?

ellepel

Re: Over naar 24 uur buiten > 1x per dag voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:10

kan best hoor, bij ons krijgen ze ook 1x per dag krachtvoer.
meeste paarden staan op de wei en worden daar ook gevoerd,ene keer wat vroeger dan de andere keer Knipoog

je moet dan dus geen grote hoeveelheden gaan voeren,dat is namelijk niet zo denderend voor een paardenmaag, tot anderhalve kilo per keer, meer is niet zo goed...

wisselende tijden is dacht ik geen probleem,als ze altijd hooi of gras tot hun beschikking hebben zal dat niet veel uitmaken denk ik

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:11

Zo doe ik het al jaren. In de loopstal waar mijn paarden staan is er over het grootste gedeelte van de dag hooi beschikbaar.
En als ik kom krijgen ze hun nodige portie krachtvoer. Soms is dat s'ochtends en soms later op de dag.

Hooi is de basis dus als dat okay is maakt het verder niets uit.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 08:01

Dat is heel goed om te horen. Het is inderdaad het belangriojks dat de paarden altijd toegang tot hooi/gras hebben. Mijn droom zou echt zijn een eigen openstal te hebben en niet meer afhankelijk te zijn van anderen, terwijl ik dan ook elke dag naar afhankelijk te zijn van iemand, die de paarden minder voer wil gaan geven em ik daar ook elke dag naar de paarden ga. Mijn vriendin en ik gaan in ieder geval goed rondkijken.