Sesambeentje wat houd dit in?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_likepink_

Sesambeentje wat houd dit in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:22

Hoi.
op onze manege staat er een paard met een sesambeentje,maar ik vroeg me af wat het inhoud en of het erge gevolgen heefd of iets bijv. het paard niet kan.Nu is het zo dat ik het een heel leuk paard vind maar met dat beentje zit ik wel te twijfelen want wat ik hoorde daarvan was haken met de voet dus een soort gebrekje,maar of het waar is weet ik niet.
Ik hoop dat er iemand is die mijn vraag kan beantworden.
Irisxx

JessicaD88

Re: Sesambeentje wat houd dit in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:27

Grapje zeker? Ieder paard heeft een sesambeentje Tong uitsteken Haha zou t zelfde zijn als je zegt hey mijn buurvrouw heeft een sleutelbeen, wat houd dat in? Clown

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:31

o oke want het klonk al maf want dat paard haakt dus met haar been en iemand daar zij dat het een sesambeentje was bij het eerste moment dacht ik dat een paard zowiezo een sesam beentje heefd.Maar goed dankjewel dan was het dus kletskoek en heefd het dier iets anders.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:12

haha wat grappig zeg maar nee ieder paard heeft dat

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:43

Misschien heet hij zijn sesambeentje gebroken? Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:49

wat bedoel je met haken? Idd ieder paard heeft een sesambeentje, meerbepaald meerdere sesambeentjes. Oa op de kogel en in de hoef.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:52

ik heb ook een sesambeentje...dat is wat ik van de chirurg begrepen heb die ooit een afgeboken naald uit mn voet heeft gehaald...op de foto's van mijn voet waren een paar hele kleine botjes te zien die de vorm van een sesamzaadje hebben ik stelde toen de vraag wat zijn die rare kleine vlekken...is verder niets aan de hand

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:13

misschien bedoel je een schiffel of schaffel aan groeing aan het been?

Ik weet nie precies hoe dit schrijft Knipoog

j_haine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:16

zitake schreef:
wat bedoel je met haken? Idd ieder paard heeft een sesambeentje, meerbepaald meerdere sesambeentjes. Oa op de kogel en in de hoef.

hier kan ik weer even wijzer worden.
vertel eens waar in de hoef het sesambeentje zit.

een paard heeft 8 sesambeentjes, en wel bij de kogel aan de achterkant zitten aan de binnen en de buitenkant. ze begeleiden de diepe- en de oppervlakkige buigpees naar beneden. (kogelkartol)
wat ik me voor kan stellen uit je verhaal is dat er een botwoekering (artrose) op de sesambeentjes zit. of dat er een beschadiging zit in de peesschede. dus dat de pezen die tussen de sesambeentjes door lopen gevoelig worden.

in de hoef zit het straalbeen, waar de diepe buigpees overheen loopt. (hoefkatrolgebied)