Wat vinden jullie hier van..?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Wat vinden jullie hier van..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:28

Hallo,
ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vond dit het meest in de buurt komen.

Het zit zo, 20-05-07 had ik een dierenarts nodig omdat mijn paard kreupel liep. Stalgenoot van mij gaf het nummer van een dierenarts die voorzichzelf begonnen was en alleen visites deed, en goedkoper dat Nas, die ik toen had.

Zij is die dag gekomen, en 26-05-07 weer omdat de hoefzweer was doorgebroken.

Het duurde en duurde en had geen rekening gehad.

Heb er daarna eigenlijk ook nooit meer aangedacht.

ik geloof eind oktober ben ik naar een andere stal gegaan.
Dit keer (2-11-07 en weer voor koliek op 13-11-07)
werd ik savonds gebeld dat mijn welsh hengstje koliek had.
Zij had haar dierenarts gebeld en dat bleek diezelfde dierenarts te zijn als die 20 en 26 mei gekomen was. Hun zijn goede vriendinnen.

Zij heeft er toen niets over gezegd, ik dacht er toen ik haar zag ineens weer aan, maar eerlijk is eerlijk, ik heb wijs mijn mond gehouden Bloos
Wel gewoon met het idee dat ik rekening van de koliek zou krijgen.

3 weken geleden ben ik daar weg gegaan omdat ik en mijn vriend nu eigen terrein hebben met bak, wei en 3 stallen.

Vele dierenartsen doen eind van de maand alle rekeningen in een keer weg.
(wil niet zeggen allemaal hoor).

Nu kreeg ik vandaag de rekeningen van mei en november.
November snap ik wel en die betaal ik ook gewoon, maar ik zit een beetje in dubio (of hoe je het schrijft) want ik vindt het van de ene kant niet kunnen om een rekening van 9 maanden geleden nu pas op te sturen (!!!) maar aan de andere kant heeft ze er natuurlijk wel recht op!

Wat zouden jullie hier mee doen?

daffodil

Re: Wat vinden jullie hier van..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:30

Gewoon betalen ,je bent toch goed geholpen! Er zit geen verjaring van een paar maanden op hoor, dus je bent ook verplicht deze te betalen.

Kans was best aanwezig dat ze het vergeten waren en door je tweede visite eraan dachten, maar daar hoeven ze dan toch niet voor op te draaien!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:33

Ze staat gewoon in haar recht en ze heeft ook het recht als jij het deel van mei niet betaald jouw paard volgende keer niet te behandelen. Je wist dat die rekening had moeten komen, het had wel zo netjes geweest als je contact met haar had gezocht dus jij zit zelf behoorlijk fout. Je hebt volgens mij een termijn van een jaar om te faktureren. Waarschijnlijk was ze het vergeten in de hectiek van het opstarten van haar praktijk. Bovendien ben je goed geholpen door haar.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:33

Gewoon betalen!
Je hebt toch gebruik gemaakt van haar diensten!
Je zou er eventueel een briefje bij kunnen doen, dat je het raar vind dat een rekening sturen 9 maanden op zich laat wachten.
Zolang zij haar werk goed gedaan heeft, zou ik het haar niet kwalijk nemen dat haar administratie niet tip top in orde is, zeker gezien het feit dat ze pas voor zichzelf is begonnen.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:34

Betalen..

Ze is het denk ik vergeten..Maar ze heeft je toch goed werk geleverd?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:42

Ja dat is zeker waar, ik vind het idee van ilse18 ook erg goed, zal het zo overmaken en een vriendelijk mailtje sturen dat ik het eigenlijk niet vindt kunnen om na 9 maanden nog een rekening na te sturen.

Nou goed werk geleverd, nadat zij 2 keer is geweest in mei voor die zweer, bleef het aanhouden en toen heb ik toch weer Nas laten komen en hij zei dat waarschijnlijk slechter is geworden omdat zij hem op 3 ijzers had laten staan (had wel gezegd dat over maand hoefsmid kwam) , en ze alle 2 de voor ijzers had weg moeten halen. maar goed het maakt nu ook niets meer uit of dat zo is of niet, maar ik was niet enthosiast over haar en had haar op nieuwe stal alleen omdat de eigenaresse van die stal haar had gebeld omdat het haar vriendin is.

Onze kleine hengst heeft ze overigens wel goed geholpen, maar over die rekening heb ik het niet.

Nu heb ik gewoon weer mijn eigen dierenarts.

Tot de tijd dat ik naar 2e stal ging, had ik ook geen nummer en 'praktijk' naam meer van haar, en zoals ik al vertelde, er ook niet meer aangedacht na een tijdje.

Maar goed, ik ga het nu overmaken en een mailtje sturen.

daniella74 zoals ik al zei, had ik er daarna ook niet meer aangedacht, 2 weken naar haar laatste bezoek ging ik 2 weken op vakantie en er daarna ook niet meer aangedacht.

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:06

betalen, geholpen is geholpen
jij zou het toch ook fijn vinden als anderen ook eerlijk tegen jou zijn? ( en geen geld achterhouden nadat je ze hebt geholpen)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:45

Gewoon netjes betalen, en even een telefoontje waarom t zolang heeft geduurd. échter vind ik dat je zelf in Juni ook wel had kunnen bellen over die 1e rekening..
Misbruik maken van iemand die iets vergeten is vind ik niet netjes. Zeker niet als diegene op de dag zelf voor je klaarstaat!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 14:13

Zoals ik al zij , ik ben toen op vakantie gegaan en er niet meer aan gedacht!

En rekening heb ik al betaald, met een vriendelijk mailtje.