voer en jong gras

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

voer en jong gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 15:24

Ik heb een erg druke new forest pony. Deze pony in combo met jong gras strax in het voorjaar is dus helemaal hyper actief.. Ik wil daar dus zijn voer op aan gaan passen.

Ik zat te denken om hem het suplement 'vital' van pavo te gaan voeren en dan dus geen brok meer. Hiernaast krijgt hij dan nog wortel. Wat zou verder nog slim zijn hier aan toe te voeren of is dit voldoende? Ik zat te denken aan lucerne maar ik weet niet of dat waarde toevoegt en of het wel goed is voor hem?

Hoe zijn jullie van plan je paarden dat te gaan voeren? En dan bedoel ik dus vooral de drukke paarden/pony's die sowieso al sober gevoert moeten worden.

Liseef

Re: voer en jong gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:17

Nouja, ik denk dat het verstandig is om hem sowieso geen voer te geven die dan te fanatiek is, en uit te kijken met de hoeveelheid. Misschien is het wel beter om proberen het ook een beetje met zijn werk op te lossen, zodat je het eraf kunt rijden enzo. Ik heb verder geen ervaring met vital van pavo of met lucerne, dus dat durf ik je niet te zeggen.

In voorjaarsgras zitten gewoon veel voedingsstoffen. Echt drukker worden ze daar toch niet van? Nooit iets van gemerkt in elk geval. Wel worden ze daar erg dik van als je niet uitkijkt.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:45

eraf rijden wil niet met mijn pony omdat die alleen maar drukker word van rijden. Hij loopt endurance klasse 1 (nog wel) en dat doet hij op zijn sloffen dus zo makkelijk is die energie er thuis niet af te rijden, daar het bos redelijk beperkt is kwa omvang. En van dat jonge gras word hij zeker wel drukker, dan knettert hij af en toe echt de pan uit Nagelbijten / Gniffelen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:48

van jong gras drukker worden? ook nog nooit van gehoord. opzich zit er in gras al genoeg, en als je bang bent dat ie te druk/dik wordt geef je hem toch gewoon geen brok? iets waardoor hij wel de vitaminen en mineralen binnen krijgt (pavokoek mss) of gewoon een mineralensteen zou misschien al genoeg zijn?