Allereerst:
Ik hoop dat jullie even de tijd nemen om dit te lezen, want ik weet echtniet wat ik moet doen. Veel mensen (ikzelf ook) zouden zeggen bel de dierenarts/zadelmaker/iets in die richting.
Het gaat hier om mijn pony rick. Hier wat informatie:
Naam: rick
Leeftijd: +/- 17/18 jaar.
arbeid: licht, we rijden 2 a 3 keer in de week, voor de rest staat hij in de wei, wandelen we veel met hem en spelen spelletjes in de wei.
Bijzonder heden: Vorige zomer is hij door overgewicht hoefbevangen geworden. Gelukkig is hij hier helemaal bovenop gekomen en nu mooi op gewicht.
Sinds zaterdag liep hij niet zo lekker. Mijn vriendin kwam de stal binnen en hij stond een beetje te slapen met zo'n hanglip. Zij begroette hem en ging even kroelen, voor de rest niets bijzonders.
Toen ze klaar was met poetsen, ging ze opzadelen en hoofdstel in doen, toen ze dat deed viel hij als het ware een beetje om hij zakte door zen voorbenen. zij schrok en begin tegen hem te praten, hij werd een beetje wakker om het zo te noemen.
Daarna heeft ze meteen het zadel eraf gehaald en is buiten met hem gaan stappen, Hij wou wel draven maar liever niet, dus heeft ze verder ook niet gedaan. Hij wou ook niet echt lopen maar ze heeft hem zonder echt te dwingen en boos te worden klein stukje over het erf gekregen. Toen ze hem op stal zette was het eigenlijk weer goed. Ze ging bij hem zitten en gaf hem een appeltje, dat at die meteen smakkelijk op. Half uurtje later ging ze weer kijken en was die weer opgeknapt hij stond gewooon zoals altijd in zen stal geen probleem
De dag erna
Toen ben ik naar stal gegaan. IK kwam aan en hij was erg opgewekt voor zijn doen. Hij wou graag naar buiten en heel de tijd kroelen en lief doen. Ik ben eerst buiten gaan stappen dat ging prima, hij had zijn gewoonlijke streken weer. ik hem rustig opgezadeld en was geen probleem. Toen ben ik naar de bak gelopen en had hij een beetje ''zweefbenen'' knikbenen'' weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Ik ben afgestapt en heb verder gelopen weer niets te zien. in de bak aangekomen warm gestapt ernaast en toen een stukje met hem gaan draven, ook dit was geen probleem. Toen ben ik erop gaan zitten. Stappen was geen probleem ging gewoon zoals altijd. Heb paar rondjes gestapt en beetje stelling vragen, voltes stappen, slangenvolte en allemaal zulke figuren. Ging ook allemaal prima. toen ik wou aandraven had hij een erge kleine draf pas en erg sloom. ik meteen weer stappen en dat ging weer goed. Toen weer draven en dat ging wee vlot. ik geprobeert aan te galoperen ( dat is zijn makkelijkste gang) maar dat wou hij helemaal niet hij stond meteen stil.
Zo dit was het wel zo'n beetje,
Ik weet dat veel mensen nu zullen zeggen bel een dierenarts.
Het is mijn verzorgpony maar ik mag ermee doen watik zelf wil. De rekeningen betaalt de eigenaar. Hij vind het onzin om de dierenarts te laten komen. Ik moet dus met een hele goede reden komen, en het moet ook zichtbaar zijn wil hij naar de arts gaan

Ik baal hier onwijs van maar het is niet anders.
Hier nog wat foto's van vandaag hoe hij eruit ziet. Ik vind dat hij wel iets meer gewicht mag krijgen, MAAR de vraag is nu HOE KAN IK DAT HET BESTE DOEN & met wat voor voer?

Zijn billen, beetje vierkant? en bottig?
Ik hoop jullie hiermee voldoende info te hebben geven en hoop ook dat jullie ons echt kunnen helpen!!