schuurplekken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveJolly

schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 11:02

Hallo,
mijn pony is 34 jaar en hij heeft heel erg last van schuurplekken, ze zijn heel groot, en hij heeft er ook veel, ze zitten in zijn hals, op de voorkant van zijn hals zit het ook maar dat komt door de deken, maar die aan de zijkant van zijn hals komt ergens anders door, hij krabt veel aan bomen enzo, ik zou niet weten wat het is, hij heeft ook geen luizen. hij heeft ook diaree maar dat heeft hij vaker..
misschien zou het schimmel kunnen zijn, maar hoe weet je of dat zo is, en wat kan je er tegen doen ??

mvg. marjolein

Daan_O

Re: schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:13

Mijn pony heeft dat vroeger ook een keer gehad en die bleek luizen te hebben. Dit is wel heel lastig om te zien dus ik zou dat nog een keer goed checken. Zou inderdaad ook een schimmel kunnen zijn...

Je zou natuurlijk kunnen was met bv imaverol of betadine maar dan wel oppassen dat ze geen kou vat met dit weer!! Als je de veearts laat kijken weet je meer...

LoveJolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 11:17

Ja, ik zou nog een x kijken voor luizen, lopen er dan gewoon beestjes door zijn vacht?
Hij heeft dikke wintervacht, dus mij lijkt wassen niet zo handig nu.. en de vee arts komt binnenkort zowiezo langs, dus dan kan hij meteen naar die plekken kijken.
Als hij luizen heeft, kan je dan speciaal middel bij een ruitersport zaak kopen, of kan die beter via de dieren arts??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:35

via de dierenarts! dat spul werkt beter dan van de ruitersport zaak.

laat de Da er naar kijken, en het liefste zo snel mogelijk.
Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar de DA kan daar het beste uitsluitsel over geven