Mijn Verzorgpony is heel mager wat moet ik geven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xannemijn

Mijn Verzorgpony is heel mager wat moet ik geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:12

Heey

Mijn Verzorgpony is heel erg mager .. en we zijn haar al een
het bij voeren met sportbrokken .. ik weet niet uit me hoofd welk merk
ze is wel wat dikker geworden
maar weten jullie misschien nog iets wat ik haar kan geven??

Alvast bedankt

Groetjes Annemijn

Marchador

Re: Mijn Verzorgpony is heel mager wat moet ik geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:53

Heb je overlegd met de eigenaar van de pony?
Misschien zijn er namelijk dingen die de pony niet mag hebben Lachen Probeer dus niet alles zomaar uit.

Mijn paard was altijd ook heel erg mager, het begint te komen, maar ze mag nog iets dikker zijn.
Ik gaf haar senioren slobber van subli, een compleetvoer voor oudere paarden. Dat is niet de reden dat ik het genomen had, er zit veel in. Mijn paard kwam hierdoor lekker veel aan en beon veel beter in haar vel te zitten. Helaas vind ze het niet lekker meer.
Op dit moment geef ik haar granenmix, ook een compleetvoer waar ze het super op doet.
Je zou eens wat rond kunnen kijken op de site van Subli en/of Havens. Ik zeg niet dat je echt in moet gaan op hun adviezen, maar het is wel interessant om te lezen. Zo ben ik ook bij mijn keuzes gekomen. (vergelijken)

LoveJolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:39

hoi,
is je verzorgpony oud? Of heeft hij een gewone leeftijd, mijn "verzorg" pony is heel oud, en verwaarloosd door de eigenaar, en was hierdoor ook heeel mager, nu is hij al weer aangekomen..
Hij krijgt 2 en een half bakje slobber, 's ochtends en ook 's middags (17.00).
hij krijgt ook regelmatig wat tussendoortjes, zoals pepermuntje, suikerklontjes, brood, beschuit en biscietjes.
je moet hem niet in 1 x heel erg veel gaan voeren, dan kan die misschien hoefbevangenheid krijgen.

mvg. marjolein

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:08