Wonderzalf sacoiden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kijenta

Wonderzalf sacoiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:44

Vandaag heeft de veearts sarcoiden vastgesteld bij mijn paard. De eerste (lijkt op een wrat) zat er al een aantal maanden maar omdat die in de lies zit moest ik maar even afwachten wat 't zou doen. Maar nu is er in zijn oksel een tweede plek ontstaan en dat zou nu een uitzaaiing zijn. Optie: enkel opereren zou alles wegkrijgen. Maar dat is een volledige narcose en dat is nooit zonder risico. Dus ben ik op zoek naar andere methoden om die dingen te behandelen.
Heeft iemand ervaring met de behandeling van die sarcoiden? En dan vooral met een ander middel dat ik hier ontdekt heb? Liverpool-zalf? Graag wat ervaringen aub!!

Anya

Re: Wonderzalf sacoiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:09

Ik heb mijn ervaringen al via pb doorgegeven. Zet hier maar even wat neer, voor iedereen mijn naam doorgeeft Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:28

als je even de zoek functi gebruikt kom je vast heel wat tegen.
laatst heb ik nog een topc erover belezen, over een nieuwe zalf of dergelijke maar je zou dan moeten zoeken weet niet meer hoe hij benoemd was Bloos

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:18

bij mijn paard is een tijd geleden ook een sarcois vastgesteld. Na de vele mogelijkheden doorgekregen, heb ik ook gekozen voor de liverpoolcreme.. Het is smerige troep, maar het heeft bij mijn paard wel gewerkt.
Deze had een tumor, van 2 á 3 cm. en door middel 10 behandelingen is deze los gaan zitten en heb ik hem erzelf af mogen halen van de DA.
Alleen de DA smeert de zalf erop, ik heb hier in mijn buurt vele DA's gebeld en heb er één kunnen vinden.
was alleen voor die 10 behandelen over de 600 euro kwijt..
maar tot nu toe is de plek nog aan het dichtgroeien en het lijkt de goede kant op te gaan.
Als je nog meer vragen hebt, PB gerust

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:24

Bij mijn haflinger is een jaar geleden een sarcoid verwijderd, ze had hem al toen ik haar kreeg, en ook bij haar leek het op een wrat van 2 cm doorsnee.
Na een jaar begon hij opeens explosief te groeien maar dit gebeurde onderhuids, binnen een half jaar was die uitgegroeid naar 10 bij 15 cm!!
Omdat het onderhuids zat is het operatief verwijderd! En gelukkig is er nog nooit iets terug gekomen.

Weet iemand of het weer terug kan komen?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:29

er bestaat een kans dat het terug komt, bij welke behandeling dan ook..

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:31

Misschien een raar vraagje maar hebben jullie er een foto van? Nu ik dit zo lees over wratten enzo, mijn pony heeft een rare wrat (3 cm) net onder haar oksel. Dat is van de zomer nog erger gaan groeien. In de winter kan ik het alleen niet vinden...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:34

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:37

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:39

Ik heb er helaas geen foto's van.
De foto's van Dela zijn voor mij heel herkenbaar!!
Bij mijn haflinger zag het er ook zo uit

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:41

het leek als allemaal kleine wratjes bij elkaar, dat maakte de plek heel groot..
die van mij had hem op de kaak zitten, onder het hoofd

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:51

Zo begon die van Lan ook. Dit is de zogenaamde verucose variant..Die zijn nog goed te behandelen en groeien heel langzaam. Laat alleen GEEN biopt doen tenzij je zeker weet dat je gaat behandelen. Na een biopt veranderen ze vaak van vorm.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:21

Bedankt voor de foto's en zal voor de zekerheid de DA een keertje langs laten komen!