Herstel na inspanning

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gabsie

Herstel na inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:58

Ik start met mijn paard in SGW's. Na de finish wordt het paard dan binnen 10 min gekeurd.
De hartslag van mijn paard is dan altijd goed (ong 60), maar de ademfrequentie blijft vaak te hoog.
Verder is hij na de finish alert en fit (zou zo weer aangalloperen). Hij hoest nooit en is ook (nog) nooit verkouden (geweest).
Wat kan ik doen om de ademfrequentie sneller te laten dalen? Hoe kun je de training hierop richten? of andere tips/trucks?? Kan het uberhaubt kwaad?

Lise81

Re: Herstel na inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:18

Misschien vragen bij [SGW] SGW en Eventing ? Daar zitten mensen die meer ervaring hiermee hebben, denk ik. Zelf heb ik er weinig verstand van (m.n. bij paarden). Misschien is de longinhoud minder groot of ademt je paard te oppervlakkig? Bij mensen zou je gewoon kunnen vragen om eens even diep in - en uit te ademen. Misschien een hapje hooi? Ik roep maar wat.

Gabsie

Re: Herstel na inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:39

Lise81 schreef:
Misschien vragen bij [SGW] SGW en Eventing ? Daar zitten mensen die meer ervaring hiermee hebben, denk ik. Zelf heb ik er weinig verstand van (m.n. bij paarden). Misschien is de longinhoud minder groot of ademt je paard te oppervlakkig? Bij mensen zou je gewoon kunnen vragen om eens even diep in - en uit te ademen. Misschien een hapje hooi? Ik roep maar wat.

Bedankt voor de reactie!
Hij lijkt idd oppervlakkig te ademen, maar hoe krijg je een paard zo ver goed diep in te ademen??....
Ik zal eens bij SGW forum te raden gaan...