Voorgevoel dat er iets niet lekker zit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Voorgevoel dat er iets niet lekker zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:05

Mijn al wat oudere pony is opzich kerngezond, lichamelijk en geestelijk.
Nooit kreupel, nooit hoefproblemen, nooit koliek, eigenlijk is ze nog nooit ziek geweest bij ons (behalve haar eczeem dan).

Maar toch heb ik een voorgevoel sinds kort dat er iets gewoon niet helemaal klopt. Een voorgevoel dat eigenlijk uit lucht bestaat want ze vertoont geen afwijkend gedrag.
Ik weet niet of iemand dit gevoel kent? Het blijft bij mij eigenlijk net zo lang rondhangen tot ik zeker weet dat er of niks is, of juist wel iets.

Mijn pony heeft altijd al moeite gehad met haar rug loslaten, maar ook dit gaat met de juiste training steeds sneller en beter! En toch heb ik het idee dat ze iets met haar rug heeft, of de spieren rond dat gebied.

Wie kent dit gevoel en wat heb jij daarmee gedaan?

dolor

Re: Voorgevoel dat er iets niet lekker zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:44

ik zou als ik jou was toch echt naar je eigen gevoel luisteren. laat anders eens een fysio komen die haar rugspieren kan bekijken en voelen en je wat advies kan geven enzo. of een da of osteopaat ofzo

het is niet fijn als je met zo'n gevoel rond loopt en als je er nu niks mee doet en later blijkt er toch wel wat aan de hand te zijn, ga je je zelf de schuld geven, dus misschien alleen daarom al even iemand laten kijken zodat jij ook weer gerustgesteld bent.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:48

tja ik zou toch maar naar men eigen gevoel luiteren en haar laten nakijken. Als er dan niks aan de hand is heb je het in iedergeval laten chekken straks is er wel iets en dan vergeef je het jezelf nooit dat je het niet heb laten nakijken,

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 04:54

Heb ook eens zoiets gehad. Ik had het gevoel dat ´iets´anders aan hem was, maar kon niet echt wat vinden. Temp bijgehouden, mest en eetgedrag in de gaten gehouden, niks te merken. uiteindelijk na een week toch maar de dierenarts laten komen in de trend van dan weet ik tenminste zeker dat ik overbezorgd ben. Wat bleek, hij had een licht vorm van bloedarmoede. Dus ook ik zeg: ga op je gevoel af!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:44

Ik zou gewoon even een bloedje laten trekken. Als er niets uitkomt ben je gewoon een goed overbezorgd baasje geweest. Niet erg. Maar je gevoel is in elk geval gerustgesteld dan Ja

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:11

Ik zou je gevoel volgen en het zekere voor het onzekere nemen en als er niets te vinden is dan weet je iig dat het allemaal goed is!!

En je kan maar beter ergens te vroeg bij zijn dan te laat (mocht er wel iets uitkomen)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:02

Dit gevoel ken ik wel ja, ik heb sinds 3 weken mijn eerste eigen paard. En ik maak me nu nog soms zorgen of hij niet iets heeft, het is namelijk zo dat ik voor het eerst zelf op alles moet letten, dus bij elk iets waar ik van denk dat niet goed is, krijg ik weer zo'n gevoel.
Bij jou ligt het natuurlijk anders, want jij hebt een ouder paard en hebt hem allang. Als je zo met dat gevoel zit zou ik er voor de zekerheid gewoon een dierenarts ofzo naar laten kijken, dan weet je het ook meteen zeker, en dan ben je van dat stomme gevoel af, want ik weet dat het heel vervelend kan zijn! Als je paard verder niks laat merken ofdat die misschien ziek is of iets heeft.. zou ik me er niet teveel zorgen over maken Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:26

Jij kent zelf je paard het beste, en dat gevoel komt toch ergens vandaan... Als ik jou was zou ik ook gewoon een DA of osteopaat laten komen.... Dan weet je het in elk geval zeker...
Je gevoel kan namelijk ook heel veel zeggen, als je een paardje wat langer kent ga je elkaar ook beter aanvoelen en daardoor merk je soms dat er toch iets mis is...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:54

ik ken het, met alledrie, en zéker met mijn eerste paard, die nu bijna 10 jaar bij mij is, kan ik het feilloos peilen. ik merk het dan al als ik bij de weide kom. anderen zien er dan ogenschijnlijk niets aan. ik luister zelf in zo'n geval altijd naar mijn gevoel, en houd er rekening mee en besteed er extra aandacht aan. indien nodig, laat ik een DA of bijv. osteopaat komen.