Kom maar niet van die schimmel af

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joetje

Kom maar niet van die schimmel af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:26

Mijn paard heeft een schimmelinfectie. Nu een week of 4 denk ik. Begonnen op de schoft en uitgebreid naar vorentoe.
Ik heb hem behandeld met Imaverol, begonnen met 3 x per week toen 2x pr week en de laatste week 1x. De dierenarts heeft hem tussentijds nog een prik gegeven en een biopt genomen. Hier kwam alleen maar uit dat het inderdaad een schimmelinfectie was.
Maar nu is het nog niet weg. Er zitten korsten op en ik vind het ook nog vochtig eruit zien.

Zal ik de dierenarts nog een keer laten komen? Of toch weer beginnen met de Imaverol?
Hij staat met een andere pony op de wei, en komt alleen voor de nacht binnen.

Calanddra

Re: Kom maar niet van die schimmel af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:28

Mijn pony heeft ook sinds een aantal weken een schimmelinfectie. Helaas heeft de Imaverol bij hem niet geholpen en heeft hij gisteren een enting gekregen tegen schimmelinfecties. Over 2 weken moet hij er nog eentje en als het goed is is het daarna over.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:45

Begrijp ik het goed dat je met de imaverol gestopt bent terwijl de schimmel er nog was? Er is mij namelijk geleerd dat je door moet gaan tot de schimmel helemaal weg is, vandaar dat ik het me afvraag. Maar misschien dat de DA je dat ook wel aangeraden heeft, dan ben ik benieuwd waarom (je kan tenslotte altijd bijleren nietwaar?).
Of het wel of niet verstandig is om opnieuw met de imaverol te beginnen weet ik niet, dus toch even contact opnemen. Misschien kan hij je gewoon telefonisch advies geven en hoeft hij niet eens langs te komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:34

Heb je je poetssullen ook tussendoor vaker door de dettol gehaald en je sjabrakken en dekens gewassen.
Verder kan het vaak ook geen kwaad om in de stal dingen als een voer en drinkbak schoon te maken, omdat ze hieruit eten en vaak krabben.
Aangezien schimmel erg besmettelijk is.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:22

No panic: als je paard verder gezond is verdwijnt de schimmel uiteindelijk vanzelf ook wel weer, alleen dat kan maanden duren. Dus behandelen is fijn en verkort de genezing, maar lukt het niet dan is er nog geen man overboord.
Met wel als opmerking: schimmel is besmettelijk voor mens én dier, dus jij kan het van je paard oplopen, je hond weer van jou en de kat weer van de hond enz. enz.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:53

Geef anders maar eens een dubbele Yvermectine wormenspuit.