Hallo allemaal,
Vanavond lekker naar mijn paardje geweest. Ging allemaal hartstikke goed totdat ik haar op stal zette.
Als ik weg ga krijgt ze altijd wat lekkers en dit keer kreeg ze 2 sneetjes brood in een onbewaakt moment (terwijl ik stond te praten) bijt ze in mijn vinger en ik schok en zij ook, waarop ze in volle vaart omhoog en naar achter springt en keihard haar hoofd stoot tegen de stal rand. Tussen haar oren dat stuk echt de bovenkant van haar hoofd. Gelijk begon ze heel raar te kauwen en hield haar hoofd schreef kan ik me ook voor stellen dat doet natuurlijk ongelofelijk veel pijn.
Heb haar halster omgedaan om het te kunnen bekijken maar mocht er niet aankomen.
Later wel maar kon op dat moment niets zien, gelukkig dacht ik.
Heb aan een stal genoot gevraagd of ze voor de zekerheid na het rijden nog even naar haar konden kijken. Kreeg zojuist een berichtje dat ze bloed langs haar oor had en zover ze het konden zien een oppervlakkige wond was. Ze hebben haar voorpluk aan de kant gedaan en verder niks.
Wel is de eigenaar van de stal ingelicht of die haar wat vaker wil controleren.
Nou heb ik nog nooit een paard zo hard zijn hoofd zien stoten, kan dit vervelende gevolgen hebben?
groeten marije