mij 29e jarige nrps merrie is vorig jaar verhuist naar zuid frankrijk om van haar pensioen te genieten, in oktober kreeg ze koorts, en een iets opgezet uier, na bezoek van da nr 1 bleek het te gaan om een flinke uierontsteking, ze heeft antibiotica gehad en na een week of twee is er een open abces ontstaan net voor haar uier, het vuil liep er goed uit en het leek mee te vallen
na een maand begon het gedoder op nieuw en is dr nr twee geweest, ze kreeg andere antibiotica en knapte weer op, in december ging het weer mis en hebben we gezocht naar een nederlandse arts die in frankrijk woont om de taal barriere wat te ontwijken
hij was kort maar krachtig, inslapen dat paard die heeft een tumor.
nu ben ik het met het inslapen op zich wel eens, maar de mensen waar zei verblijft zijn heel gek op haar en vinden haar op zich te goed om haar zo te laten gaan
nu is er een arts geweest van een paardenkliniek uit de buurt, die houdt het op een uierontsteking, dus weer andere antibiotica en heeft evt het vermoeden van tbc
wie heeft dit eerder gehoord, of meegemaakt en geeft ons goede raad, ik heb gegoogeld op tbc bij paard, en dan kom ik in blijdorp een ezel tegen die er aan is overleden, het komt dus wel voor
ze is niet vermagerd, eet goed is soms wel wat benauwd
sas