Hoesten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brendaa

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:55

Mijn paard hoest onder het rijden. Ze proest wel elke keer erna. Ze doet het alleen als ze zich druk maakt. Ze was vandaag erg druk en hoestte daarom paar keer. Paar maanden geleden heeft ze dit ook gehad en na 2 dagen was het over. Maar nu is het weer, kan het door het weer komen? Heb al van meerdere mensen gehoord dat hun paarden hoesten.
Ze hoestte toen ik wegreed, ook onder het eten. Ze was wel heel erg opgewekt vandaag en enorm druk dus ze was wel vrolijk!
Zou het door het weer kunnen komen of denken jullie dat ik echt de DA even moet bellen?

alvast bedankt,, brenda

Coconut

Re: Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:57

het komt inderdaad door het weer. Mijn paard had precies dezelfde symptonen. De dierenarts is erbij geweest en vond het niet ernstig, kwam door het wisselende weer. Namelijk regen en dan weer droog en het was vrijdag ook koud met de wind.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:35

Ik heb ook een paard gehad die dat deed, maar nadat ik hem van het stro had gehaald was het helemaal over. Waarschijnlijk toch iets van astma volgens mijn dierenarts.

floppie44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:25

mijn pony hoest ook meestal bij het rijden...
meestal als ik van stap na draf gaat, dan hoest hij een paar keer en dan is het weer over.
mijn pony heeft ook iets van hoest gehad toen toen moest er wel een dieren arts bij komen en had hem iets gegeven wat door het eten moest.
hij zij ook dat het beter was om hem veel te laten bewegen..
dat hielp tegen vast zittend slijm.
het zou kunnen dat het door het weer komt, maar het kan ook dat ze een beetje verkouden zijn en dat ze hun slijm dan los hoesten.