hallo bokkers
Even een vraagje.
Zoals de meeste denk ik wel weten is mijn paard nu al bijna 3 maanden kreupel.
De oorzaak is eigenlijk niet goed bekend alleen dat het zijn steunpees zal kunnen zijn.
ik woon in Scotland en hij is daar ook al in de kliniek geweest voor 9 dagen.
Eind resultaat is dat de diagnose niet zeker is het al aan zijn steunpees kunnen liggen want deze was wat opgezwollen maar dit was zeer minimaal.
Ik ben nu bijna 3000 euro lichter en hij heeft net 3 behandelingen shokwave therapie erop zitten ik stap nu verder 20 min per dag met hem.
Nu kwam mijn smid laatst weer om hem te bekappen (zijn ijzers zijn er nu af) en hij vertelde dat het goed ging met zijn paarden en dat zelfs een paard van hem zonder plates al een stop maakte van 2 meter of meer.
ik schrok hiervan dat hij dat deed zonder plates,.
ik heb hem als smid genomen omdat mij verteld was dat hij plates deed en bekend was met de reining.
Dit is namelijk erg zeldzaam in schotland en van plates hebben ze nog nooit gehoord.
Zelfs in de kliniek kenden ze dit niet en er keken wel 4 artsen belangstellend naar zijn schoenwerk.
Nu hoorde ik dat hij nog nooit een paard heeft beslagen met plates,ik ben nu erg bang dat zijn kreupelheid is gekomen door verkeerd nagelen van de plates.
Dit waren immers ook voor mijn paard zijn eerste plates en ik heb uitermate rustig aangedaan met hem.
Wie kent dit of heeft er ervaring mee.
Ik ga 7 maart terug naar nederland en laat hem onderzoeken door mijn eigen smid om te kijken of alles goed zit.
Maar zal het kunnen zijn dat het daar door komt?
Of moet hij dan gelijk kreupel lopen naar beslag?
Hij begon pas te kreupelen naar ongeveer 4 weken naar zijn beslag.
bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie wat advies.
gr moniek