2 Maanden geleden heeft een andere veearts naar de, door-de-vorige-veearts-gemaakte, foto's gekeken en die beweerde dat er dus nog wél ietsje kraakbeen zat en dat misschien met een mengsel van glucosamine en chondroïtine de boel iets beter zou kunnen worden. Sindsdien geef ik Waldjo ArtroCare maar zie helaas geen verbetering
Misschien heeft dat meer tijd nodig maar ondertussen loopt ie wel stijver dan voorheen. Zelfs wandelen wat we af en toe eens doen (het enige wat nog kon) gaat nu zelfs moeilijker. Echt ik weet gewoon niet meer wat ik hier mee aan moet. Hij kan nergens voor gebruikt worden maar is nog te goed en te vrolijk om zomaar op te ruimen. Als het nou ging om een zeer duidelijke kreupelheid en een wegkwijnend paard dan was de keus makkelijker gemaakt... In stap loopt ie zuiver maar de laatste tijd iets stijver en in draf blijft hij licht onregelmatig. Hij dendert nog door de wei en speelt met anderen en dan lijkt het alsof ie rad is maar dat komt omdat hij dan scheef loopt om zn zere knie te ontlasten.
Om nou een paard aan te houden op een pensionstal (naja weide dan) waar ik niks mee kan is financieel ook niet aantrekkelijk (ben momenteel weer uitzendkracht..). Betaal nu zowat het dubbele dan waar ik voorheen stond, was genoodzaakt om daar weg te gaan helaas. Had ik daar nog gestaan dan had ik er een paardje bij gekocht en mocht Waldjo zowiezo blijven. Maar dat is nu helaas niet meer aan de orde.
In de 3,5 jaar dat ik hem heb ben ik alleen maar bezig geweest om hem op te lappen. Is het één genezen, komt het andere en dat gaat maar zo door. Heb er totaal geen spijt van dat ik hem gekocht had hoor
, wist dat hij zo genezen van zn zware hoefbevangenheid en dat gebeurde. Maar z'n knieblessure was toen nog niet bekend. Zowiezo blijft hij tot het voorjaar, en hoop dat die ArthroCare nog in werking treed. Maar dan nog, als het zou helpen, wat kan ik er dan nog mee? Zou hij dan weer gereden kunnen worden of zou het blijven bij enkel wandelingetjes?
Ondertussen ben ik op zoek naar een soort van natuurgebiedje waar hij evt. de rest van z'n leven zou kunnen door brengen. Dat heeft hij immers wel verdiend!
Dus als iemand iets weet?Wat zouden jullie in dit geval doen?