Droes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kingsley2

Droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 16:34

Hoi

Ik heb een vraag, bij ons is woensdag een nieuw paard op stal gekomen nou blijkt dat het paardje droes heeft.
Het paardje is dood ziek, We zijn een beetje boos op het meisje want ze wist, en dat kan je zo zien dat dat beest heel erg ziek was dus ze heeft er geen DA bij gehaald voor dat ze hem kocht Frusty . En nu dus wel maar hij staat nu wel al bij ons op stal met 65 andere paarden. Dus je kan wel raden dat wij niet blij zijn met haar. Huilen

In hoevere is droes besmettelijk voor ander paarden en is het dodelijk.

Het paardje staat niet apart er staan dus gewoon paarden om heen, mijn vriendin haar paard staat er naast zij is dus pisnijdig op dat meisje. Huilen

Kan iemand mij zoveel mogelijk informatie hierover geven BVD. Pling
Laatst bijgewerkt door Kingsley2 op 25-01-08 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

__Esther__

Re: Droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:36

droeszorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:19

Oeps, dit is heel erg besmettelijk, maar gelukkig vaak niet dodelijk.

Ik zou wel willen adviseren om het paard direct in quarantaine te zetten en de stal waar hij nu staat goed te ontsmetten.

Besmetting van paard naar paard gaat overigens vaak via kleding / schoeisel van mensen of via neus-neus contact. Met name het snot, speeksel en het pus uit de wonden is enorm besmettelijk.

Als er binnen twee weken geen andere paarden ziek worden hebben jullie mazzel. Worden er wel meer ziek, dan is het allerbeste om geen paarden van het erf af te laten gaan en geen paarden van buiten op het erf toe te laten.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:00

Ik heb net gehoord dat, dat meisje het paard twee weken geleden heeft gekocht en dat hij wonsdag is gebracht door de oude eigenaar. Dus zij wist niet dat hij ziek was. Dus het is ook erg rot voor dit meisje Huilen

Hij is twee weken geleden gekeurd door een dierenarts toen was er nog niks te zien. mijn vriendin zegt de fout ligt bij de oude eigenaar want die had het moeten zien begin deze week..

gisteren zijn ze begonnen met medicijnen. en de krop is door geprikt nu komt er pus en bloed uit, hij wordt elke dag gespoelt in krijgt antibiotica.

De DA zegt je kan nu niet de andere paarden verplaatsen of dat paard weghalen want het kwaad is misschien al geschiet!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:31

Het is niet toegestaan om dit soort topics te openen, omdat de ervaring leert, dat het een en al gespeculeer gaat worden over hoe en wat.
Als er definitief zeker is, dat het om droes gaat, kan er een pm naar Kris of mij gestuurd worden voor een melding in het droestopic.
Hier gaat het topic op slot.