Ervaringen met ontsteking aan hoefbeen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Ervaringen met ontsteking aan hoefbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 15:01

Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd of er hier meer mensen zijn met ervaringen met een ontsteking aan het hoefbeen.

Wij zijn vandaag met een merrie naar de kliniek geweest, foto's laten maken van haar been en daar blijkt uit dat er een ontseking aan/in het hoefbeen zit. Dit is waarschijnlijk gekomen doordat ze ergens in getrapt zou hebben, gezien er ook een scheur in haar hoef heeft gezeten. De DA heeft de zool (ze had ook nog eens een dubbele zool) verwijderd tot de lederhuid, omdat we in eerste instantie enkel een hoefzweer daar hadden gevonden. Echter was ze gister nog stokkreupel en zijn we doorverwezen naar de kliniek voor de foto's.

A.s. maandag moeten we weer met haar heen, wederom foto's maken. Als het niet erger wordt zal het vanzelf (met medicatie neem ik aan) proberen te genezen, is het wel erger dan zal het tot op het bot open gemaakt moeten worden.

Ik ben benieuwd naar ervaringen gezien ik wel wil weten hoe de genezing gaat etc. Ze is overigens ook nog eens drachtig, 't is afwachten of ze door alle spanning het veulen wel behoudt. Lachen

Marije_jiplover

Re: Ervaringen met ontsteking aan hoefbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:29

MD-->BEH

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:36

Hoi,
Image het paard van Janouk hier op bokt heeft een ontstoken hoefbeen. Moet je even kijken bij het topic Hoefbevangenheid en dan vanaf pagina 38 onder de boktnaam Janouk. Daar kun je haar hele verhaal vinden.

Paard en baasje hebben een enorm lange weg afgelegd maar gaat heel erg goed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 07:53

Het gaat zelfs heel goed met Image. Image haar hoefbeen was ontstoken en ook nog een losgescheurd van de lamellen en gekanteld. Na een lange medische weg zijn we bij Visdonk en Van Nassau terecht gekomen. Zij hebben wonderen verricht en inmiddels is Image weer thuis. Ze loopt in stap regelmatig. Ze mag al weer los en we mogen langzamerhand weer meer gaan doen.

Je hebt PB met het hele verhaal. Succes!