Hyposensibilisatie en zomerexceem, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tanec_meisje

Hyposensibilisatie en zomerexceem, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:06

Omdat het volgens mij nogal een zeldzame behandeling is..

Een vriendin van me heeft een paard met vrij ernstige zomerexceem.
Nu is ze net begonnen met hyposensibilisatie, in de hoop dat dit wel gaat helpen. Zijn er mensen die ervaring hebben met hyposensibilisatie (bij zomerexceem) bij paarden?

Zammie

Re: Hyposensibilisatie en zomerexceem, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:08

Ik weet niet eens wat het is (blond he Knipoog ) Vertel is wat meer, ben weer eens nieuwsgierig...

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:24

Kort gezegd: het paard wordt komende tijd elke week ingespoten met een hele kleine hoeveelheid van hetgeen waar ze allergisch voor is, in dit geval dus die mugjes en nog een soort vlieg. Hierdoor zou zo op een gegeven moment een soort van anti-stof moeten gaan maken tegen deze mugjes. Dus als ze dan straks gestoken wordt door zon beestje, heeft ze de anti-stoffen, die paarden zonder zomerexceem dus al hebben, al in zich zodat er geen allergische reactie (hele heftige jeuk dus) ontstaat.

Beetje duidelijk zo?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:26

ik ben wel heeeeeel benieuwd of het zal gaan werken dacht dat ze dit niet meer deden omdat het zo duur was. omdat ze zo slecht aan die mugjes konden komen maar ben erg benieuwd blijf dit zeker volgen

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:27

Het duurde ook een maand om het te laten maken en het moest helemaal uit Italie komen dus ik kan me voorstellen dat veel mensen er niet eens aan beginnen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:35

klopt maar het is op zich een erg mooie oplossing en lijkt me best dat hij kan aanslaan. hoe vaakmoet het paard gespoten worden en hoe zit het met de kosten(mag ook via pb) heb zelf 2 paarden met zomerexeem en doe mn afstudeeropdracht erover.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:39

Het paard moet de komende 18 weken 1 keer per week gespoten worden
Daarna om de twee weken tot week 30 en dan om de 3 weken tot week 45
Dus totaal 45 weken duurt de behandeling
Spuiten doen we zelf onderhuids, da heeft het laten zien, anders komen er nog 1000 euro aan da kosten bij. Er zijn 2 buisjes, de een wat krachtiger dan de ander.

Kosten weet ik nog niet helemaal, het bloedonderzoek was rond de 100 euro, maar dus echt alleen op insecten, geen bomen, pollen oid. De kosten van de flesjes weet ik als ze de rekening binnen heeft, maar ik geloof dat de gehele behandeling in totaal op zo'n 600 euro uit zou komen.

Overigens de dierenarts geeft het in dit geval 50% kans dat het gaat werken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:46

Er is een centraal topic over zomereczeem, waar dit onderwerp prima bediscussieerd kan worden, daarom hier een slotje.