JaBa schreef:Volgens mij kan dit heel goed de hengstigheid zijn. En dan niet omdat ze pijn heeft aan haar rug, maar omdat het fysiologisch gedrag is. Als ze op en top hengstig zijn, dan gaan merries bij druk op de rug (de hengst die hen dekt bv) of druk in de flanken (hengst die hen daar test op hengstigheid en daar knabbelt of duwt) door de achterbenen zakken. Dit noemen ze lordose, ze doen dit om hun bekken te kantelen en optimaal beschikbaar/bereikbaar te zijn voor de hengst, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus niet te veel zorgen maken. Als het dit is, dan moet het met een paar dagen over zijn. In het begin van het jaar kan de hengstigheid nog wel eens lang duren en zeer heftig zijn...
Dit klinkt wel aannemelijk... ik heb het nog nooit gezien, maar het zou heel goed kunnen want ze is zo hengstig als wat.
Ik heb net even met haar op de weg gestapt en gedraafd. Ze is zo fit als wat, nog wel wat stijf achter maar veel minder erg dan gisteren.
Bedankt voor de reacties! Ik hoop dat het door de hengstigheid komt, we kunnen haar namelijk nog lang niet missen
(ze is al 17 dus dan denk je toch eerder dat er iets goed mis is)
Ik laat nog even weten hoe ze over een paar dagen is!