ervaringen gezocht hoefschoen Easy care Easy Boot Epic

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

ervaringen gezocht hoefschoen Easy care Easy Boot Epic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:41

De titel zegt het al wie kent ze en wie heeft ze? En wat zijn de ervaringen er mee? Mij trokken ze heel erg aan omdat er extra bescherming in de koot zit, en de hoeven zelf helemaal droog en vuil vrij blijven. Wat uiteindelijk de
bedoeling is omdat mijn paard is geopereerd aan hoefkanker..

en nou zal ik wel reacties krijgen van je mag dat niet afsluiten blabla. Ik ga toch echt uit van mijn smid en DA. Het ijzer was nu afgedekt met een ijzere plaatje maar dit slijt te snel, vandaar dit alternatief.

Easycare Easyboot Epic
Sterke hoefschoen, voorzien van Gaiter tegen verlies van de hoefschoen, biedt tevens bescherming op modderachtige ondergronden. Volwaardig alternatief voor hoefbeslag, maar ook te gebruiken bij bijvoorbeeld verlies van een ijzer. Geschikt voor alle soorten terrein. Levensduur ± 1000 km. Zeer populair bij Endurance en aangespannen. Men neemt de maat door de hoef op het breedste gedeelte te meten. Ook te gebruiken met ijzers. Prijs per stuk.

Afbeelding

Nickeltje

Re: ervaringen gezocht hoefschoen Easy care Easy Boot Epic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:10

Sorry. Ik ken ze niet.
Een vriendin van mij heeft wel erg goede ervaring met een andere hoefschoen. Het idee van hoefschoenen is helemaal niet verkeerd denk ik. Zeker niet als het bedoeld is om een bepaalde periode te overbruggen, zoals bij jou kennelijk het geval is.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:14

heb ze en heb er goede ervaringen mee.
Misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken, want ik heb nu al een aantal keren mijn ervaringen opgeschreven Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:44

oke dat ga ik even doen Haha!. Ik had deze soort nog nooit eerder gezien dus ging er een beetje vanuit dat het nieuwe waren Bloos

edit: Vind topics over hoefschoenen maar niet specifiek over deze..Toch bedankt dat je nog een keer reageerd!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:27

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:16

Ik heb ze en ben heel tevreden. Alleen droog en vuilvrij kun je vergeten, de modder loopt er gewoon in hoor!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 20:29

ok dan weet ik dat, maar dat is ook niet echt de bedoeling ervan. De bedoeling is dat ik gewoon in een droge bak kan rijden, daarna verschoon ik zijn verband. En dat ik er buiten mee kan rijden. Dan heeft hij toch wat afwisseling qua beweging. En het poep en plas vrij is dus het voornaamste. Nou vraag ik me alleen af of het kwaad kan die dingen 24 uur aan te laten?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:14

Dat zou ik zelf niet te lang volhouden, op de lange duur lijkt me dat niet gezond. Ligt ook eraan wat het alternatief is natuurlijk.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:23

het alternatief is een plaatje over het ijzer. Maar dit loopt hij vrij snel stuk. En dan liggen mijn handen flink open bij het verwisselen van het verband. Daarna had hij een plaatje wat precies tussen het ijzer inviel, helaas bleef de hoef zo niet plas vrij en absorbeerde het verband de pis, en dat moeten we absoluut niet hebben nu. Een hoefzak loopt hij stuk en is ook niet echt prettig, druk verband gaat ook niet zo lang mee..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:29

Zijn stal zal wel niet zo nat zijn dat de schoen van binnen nat wordt. In het veld gaan rijden in de regen zou natuurlijk een ander verhaal geweest zijn. Hoe lang heeft hij die bescherming nodig denk je? Mij lijkt het wel een goede oplossing eigenlijk.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:33

Hoelang dat weet geen mens Clown dat ligt aan het genezings proces, het doel van mij is vooral om het schoon te houden, en dat ik gemakkelijk het verband kan wisselen! Ook las ik dat zijn ijzers erin mag in de schoen, dan staat hij dus nog een stukje hoger en heef thij ook geen druk op zijn voet. Het is inderdaad niet zo dat ik in de bagger ga rijden of door water etc Knipoog. Ik zoek voor mij een makkelijke en voor hem een fijne oplossing Lachen

edit:

Bij de breedte van zijn voet heb ik ongeveer 15.5 cm gemeten en de lengte onveer 16,2 . dit is gemeten met een ijzer eronder..Ik twijfel dus of ik een 4 of een 5 moet nemen. Ziek . Die man bij ooteman zei dat 5 geen gangbare maat is. Maar dit pas wel het beste bij wat ik gemeten heb? Of beter een kleinere?

Help Clown

http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1875

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:41

Ik vind het geen verkeerd idee. In plaats van ijzers zou je bijvoorbeeld ook de foam inlages (comfort pads) als demping in de schoen kunnen gebruiken. Die worden aanbevolen ter "relief" bij (ernstige) hoefproblemen. Maar ik weet natuurlijk niet of het blootsvoets in dit geval wel gewenst is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:44

foam inlages? Nooit van gehoord dat ga ik even opzoeken! Ik denk dat de DA voorkeur heeft om het ijzer te laten zitten in dit geval, omdat hij dan meer ruimte ertussen heeft en geen drukking. Ik ga dit in ieder geval even met hem overleggen Lachen. Ik ga er 2 bestellen zodat hij in ieder geval niet scheeft komt te staan, dus zijn andere voet krijgt er ook 1. Nou alleen de maat nog..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:05

Hou je er wel rekeing mee dat de schoen zelf ook nog een behoorlijke dikte heeft? Is zelfs een stuk dikker dan een ijzer.

Neem de maat niet te krap, als je een schoen hebt die volgens de maattabel exact past, dan gaat die best moeilijk aan (dat moet ook wel, om het risico op verlies te beperken. Als je hem aan moet gaan wringen met een verband om de voet, dan wring je volgens mij al heel snel het verband uit zijn verband Knipoog. Dan kun je beter een maatje aan de ruime kant bestellen en dan wat strakker vast trekken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 15:06

Ok bedankt! Dan ga ik toch voor de 5 denk ik, mocht die echt heel groot zijn kan ik die nog altijd ruilen. ( heb ik gevraagd Clown)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:09

Succes!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 16:38

Dankje, ik laat nog wel even weten of het werkt. Dan heeft misschien iemand anders er nog wat aan Lachen