Anderhalve kilo brok na het rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Anderhalve kilo brok na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 12:44

Ik geef mijn haflinger de week voor de wedstrijd anderhalve kilo prestatiebrokken na het rijden (in een normale week krijgt ze een kilo na het rijden). Voor de rest krijgt ze 's morgens rond 8 uur persvoer, en 's avonds rond 5 uur weer persvoer.

Nu is mijn vraag: Kan ik haar beter smorgens een halve kilo geven, en dan één kilo na het rijden (of een halve kilo als ik geen wedstrijd heb) of maakt het volgens jou niet uit wanneer ze haar brokken krijgt? Lachen

Ik heb het idee dat ze het zelf wel leuk vind, 'veel' eten in één keer Clown

KiekKiek

Re: Anderhalve kilo brok na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:03

Wat is persvoer? Ik denk niet dat het veel uit maakt.. 2x voer is natuurlijk ook wel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:03

het is beter om het te verdelen over een dagmaar bij mij kregen ze ook maar 1 maal daags brok omdat ik toen niet zelf sochtens heen kon gaan Knipoog
ik zou als je 2maal daags gaat brok voeren wel sochtens 1 kilo doen enna het rijden dan een halve zodat ze sochtens meer binnenkrigt zodat ze bij het rijden meer heeft om te verbruiken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-08 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:04

Je hoort mensen zeggen dat je het beter in kleine porties kan doen,
maar mijn bijrijdpaard krijgt 1½ sochtends en 1½ savonds..

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:50

Het spijsverteringsstelsel van een paard is erop gemaakt om kleine hoeveelheden voer te verwerken maar dan wel gedurende 16 uur per dag. Vanuit dat gegeven kan je altijd beter kleine porties geven over meerdere voerbeurten.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:58

Daarnaast is 1,5 kilo vlak na het rijden ook niet verstandig. (ik zou de bij interesse de argumenten even op kunnen zoeken, pb me daarvoor dan even)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:57

je kunt beter idd kleinere hoeveelheden voeren.

daarnaast is het ook niet goed, je paard direct na het werken zoveel krachtvoer te geven....