Ik weet niet wat ik mijn paard moet geven. De paarden krijgen 's ochtends en 's avonds voer, ik zou het wel vaker willen maar die mogelijkheid is er niet.
'S ochtends en 's avonds krijgt ze een halve schep Vente Onderhoudsbrok
Voedingswaarden
ruw eiwit (%) 13,1
ruw vet (%) 3,2
ruwe celstof (%) 13,7
ruw as (%) 7,5
vep 775
Vre-p 77
calcium (%) 1
fosfor (%) 0,48
koper (mg.) 20
ijzer (mg.) 100
biotine (mcg.) 200
selenium (mg.) 0,3
vitamine D3 (ie) 2.000
vitamine E (mg.) 150
vitamine B Is ruim aanwezig en onderverdeeld in vitamine BI, B2,B6 en B12.
Ze krijgt ook 2x per dag een hele hoop kuil (weet niet hoeveel maar wel veel) Ze krijgt dit in de paddock en kan de hele dag eten.
Dan heb ik voor haar 's middags nog Pavo Nature's Best en Vente kruidenslobber. Allebei een schep.
Ook krijgt ze 's avonds nog winterpenen.
In het begin dat ik haar deed was alleen kuil met onderhoudsbrok zat en ze kreeg nog muesli met heel laag eiwitgehalte. Ik merkte dat ze de muesli echt niet lekker vond, en ging dus naar een andere op zoek. Ze is een heel pittige merrie met rijden dus ik op zoek naar een muesli met een laag eiwitgehalte. Ik dus Pavo Nature's Best gevonden en daar deed ze het heel goed op. Rijden was recreatie/lichte sport. Nu in de winter heb ik ook kruidenslobber erbij gehaald (ook weer met laag eiwitgehalte). Ze deed het tot zo'n 1,5/2 geleden hetzelfde, dus gewoon goed. Ik merk nu dat ze gewoon voer nodig heeft waar toch iets meer in zit, omdat de trainingen zwaarder worden. Ze begint een klein beetje op haar flank in te vallen. Ze is ook een stuk minder fel met rijden, soms spurtte ze ineens weg en reageerde heel heftig, nu is dat een heel stuk minder (wel fijn, maar toch is ze een stuk duffer, dat als dit zo doorgaat het niet hetzelfde meer is)
Mijn zus had vandaag voer van Cavalor gezien, leek me wel redelijk.
Hebben jullie misschien ideeen of tips ??
Ik hoor het graag

. Paps is Ramiville, opa's zijn G. Ramiro Z. en Grannus.