Paard heeft last van rug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_92

Paard heeft last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:50

Mijn paard heeft zeer veel last van haar rug, zo erg dat ze er een beetje kreupel van loopt.
Als ik met 2 vingers op haar schoft druk en ik ga zo naar achter, zakt ze helemaal in.

Ik heb pas een nieuw zadel gekocht en die is helemaal aangemeten, dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen.

Ik vind het echt vervelend, omdat ik niet weet wat het nou is, wat raden jullie mij aan?

Kan het stijfheid zijn?

Silence

Re: Paard heeft last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:52

Ik zou je aanraden, om eens iemand naar je paard te laten kijken.
Bijvoorbeeld een ostheopaat.

swingfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:55

Ik zou zeker een fysio of ostheopaat na laten kijken, het lieft allebei in 1, ostheopaat is meer op de gewrichten gericht. wanneer het een spier probleem is, kan ik je aanraden om op www.spierproblemen.nl kijken. die van mij heeft ook last van zn rug, dat is een speciale methode voor spierproblemen.

Ik ben nu opzoek naar iemand die spierproblemen&ostheopatie en fysiotherapie doet. het is wat zoeken. maar zonder een goede rug kom je nergens!!!!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:57

Laat eerst vaststellen door een DA waar de rugpijn vandaan komt; zijn het spieren, wervels etc. Dan kan je daarna de hulp in roepen van een masseur, fysio of ostheopaat.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:05

Dankjewel voor de tips iedereen!