vlekken rond de mond en bij anus

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

vlekken rond de mond en bij anus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 21:17

Het is misschien niet zo fris maar mijn merrie heeft sinds paar weekjes lichtere vlekken rond haar mond. het grijze zachte gedeelte zeg maar bevat stukken huid die duidelijk lichter van kleur zijn. verder geen schilfers ofzo.
nu zag ik onder haar staart (is dus ook grijs gedeelte) ook een lichte vlek ontstaan.
verder is haar vacht wel gewoon bruin. zou dit pigment verlies zijn? is hier een middeltje tegen?
hoop dat er meer mensen zijn die hier wat vanaf weten. kan het niet goed thuisbrengen wat het nu precies is, ziet er raar uit.

Rindin

Re: vlekken rond de mond en bij anus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:24

Denk idd dat het pigmentverlies is. Sommige paarden krijgen dat nou eenmaal, en volgens mij kun je er niks aan doen. Heb je een foto?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:27

klinkt inderdaad als pigmentverlies.Krijgt ze toevallig merriebrokken o.i.d. ? Dan kan dat eventueel ook een rol er in mee spelen

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:20

marlies85 schreef:
klinkt inderdaad als pigmentverlies.Krijgt ze toevallig merriebrokken o.i.d. ? Dan kan dat eventueel ook een rol er in mee spelen

ze krijgt enkel muesli pavo
ja ik denk dus ook pigmentverlies. maar laat het er niet zo maar bij zitten Bloos
ze heeft al drie jaar last van witte vlekken in haar vacht als ze in de rui gaat van t voorjaar. ik spuit er dan een week lang imaverol op, en daarna knip ik de haren heel kort af (enkel de witte) en dan komen er weer bruine terug, maar dat spul kan ik denk ik niet smeren op haar mond. dus dat is dan gewoon jammer denk ik. als het niet weggaat dan kan ik er niks aan doen.