Wemelkoeken (zevelkoeken) goed voor je paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Wemelkoeken (zevelkoeken) goed voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:31

Toen ik het er laatst met iemand over had wat ik mijn paard voerde, (elke dag een klein beetje kuilgras, meer hooi, oud brood en brokken) zei hij dat kuilgras en combinatie van brokken kan gaan klonteren in de buik. Hij zei toen dat ik ervoor moest zorgen dat hij veel vezels krijgt, hij zei dat elke dag 1 vezelkoek goed zou zijn. Aangezien ik niet weet of dit waar is, vraag ik het ff hierna. Weet iemand hier meer van? Hij zei dat er meer kans was op koliek als de kuilgras en brokken gaan klonteren in de buik, zoals hij zei.

ellepel

Re: Wemelkoeken (zevelkoeken) goed voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:33

wat een onzin zeg!!!
kuil en brok gaan klonteren?

mag je wel een heel gek dier hebben wat heel raar kauwt.
onzin hoor,niet zulke dingen gaan geloven Knipoog

vezels zitten ook in brok, en wat bedoelde diegene dan met vezelkoeken, heb je een merknaam?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:39

Nee geen merk naam, hij noemde het volgensmij ook wemelkoeken.. die kon je gewoon bij de boerenbond gaan halen. Ja ik twijfelde ook of ik het wel moes geloven.. vandaar dat ik het ff navraag. Maar heb idd al van meerdere mensen gehoort dat dat kwats is, bedankt voor je tip Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 07:53

Wat een onzin. Bijna alle paarden eten kuilgras (paardenkuil, geen koeienkuil) en brokken.
Je geeft ook al hooi, dat zit boordevol vezels