Over de grootte van mjin haflinger

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Over de grootte van mjin haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:19

Hallo, ik heb afgelopen Vrijdag een haflinger gekocht. Hij word 5 mei 2 jaar, het valt mij op dat hij nu al behoorlijk groot is voor zijn leeftijd, en sowieso voor een haflinger. Denkt dattie tussen de 1.50/1.55m zit, heb het nog niet opgemeten, maar zoiets zal het wel zijn. Dus mijn vraag is: kan hij de hoogte bereiken van een paard of is dat onmogelijk bij een haflinger?
Heb me nog nooit zo verdiept in Haflingers, maar nu ik er zelf een heb vind ik het natuurlijk wel interessante rassen.
Hij word dus in Mei 2, zal die nog veel groeien of is dat verschillend per paard, en kan ik zijn groei beinvloeden kwa voer (brokken) dat ik um geef? Alvast bedankt

Moelie

Re: Over de grootte van mjin haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:41

Weet dat ik deze vraag niet op de juiste topic heb gestelt, maar ik weet niet waar ik um anders moet vragen.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:29

Ze zullen het wel verplaatsen naar het juiste forum.
Maar om op je vragen te antwoorden:
Volgens mij worden haflingers gemiddeld 1m40 dus daar zit jouw hafje flink boven.
Natuurlijk heb je uitzonderingen.
Ik dacht dat vanaf 1m55 je al van een paard kon spreken ? Verward
Hij zal mss nog 2-3 cm groeien maar zeker geen 10. Natuurlijk verschilt dit / paard.
De brokken gaan er niet voor zorgen dat hij groter word maar zorgen er wel voor dat je paard gezond kan volgroeien. Het is belangrijk dat als je hafje zo snel groeit hij brokken krijgt zo kan hij de nodige voedingsstoffen hieruit halen die hij nodig heeft om te kunnen groeien. Het is vanzelfsprekend dat hij uit het gras ook belangrijke voedingsstoffen haalt dus geef em zeker weidegang. Zo heb je al minder kans op OCD.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:36

De gemiddelde stokmaat van haflingers is de laatste jaren flink omhoog gegaan 1.50 komt nu veel vaker voor.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:37

Mijn hafje is 1.40 en is erg klein tegenwoordig.
Hij zal niet meer enorm groeien denk ik, maar pas ook op dat hij niet te snél groeit

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:56

Je hebt het topic op 2 plaatsen geopend zie ik.
Ik heb in een ander forum ook al geantwoord.
Tem je even

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:42

Je hebt een vergelijkbaar topic ook op HA geopend, dus ik ga deze niet verplaatsen, maar op slot zetten.