zooltje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

zooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 10:46

hoi,

De hoefsmid is gisteren bij mijn paard geweest en heeft haar beslagen. Mijn paard heeft zooltjes onder haar ijzers, de hoefsmid heeft het niet vol gespoten met siliconen. Hij zij dat dit geen kwaad kon, ik hoor nu verhalen dat er dan vuiligheid tussen kunnen komen waarbij er een infectie kan ontstaan. Ik heb hem gebeld en hij komt komende woensdag het alsnog volspuiten met siliconen. Wie heeft er ook ervaringen met zooltjes zonder siliconen?

Anoniem

Re: zooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:51

Mijn hoefsmid heeft een keer het een en ander uit gelegt daarover. Als je de hoef helemaal op vult met silicone, en dat ook nog eens afsluit met een zooltje krijg je dat het hele geval niet meer kan bewegen. Zelfs met ijzers zet de hoef nog een beetje uit, maar bewegen met siliconen wil nog goed meer. Volgens heb werkt het het beste om of een zooltje of siliconen met een gaasje te nemen.
Dat laatste blijft overgens nog best aardig zitten.

Wat voor een zooltje heb je, kunstof of leer? Ik heb wel ervaring met leer, er komt haast geen troep tussen. Na 6 weken er onder uit en de hoef zag er nog mooi uit, geen rotstraal o.i.d

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 10:57

Judith_ schreef:
Mijn hoefsmid heeft een keer het een en ander uit gelegt daarover. Als je de hoef helemaal op vult met silicone, en dat ook nog eens afsluit met een zooltje krijg je dat het hele geval niet meer kan bewegen. Zelfs met ijzers zet de hoef nog een beetje uit, maar bewegen met siliconen wil nog goed meer. Volgens heb werkt het het beste om of een zooltje of siliconen met een gaasje te nemen.
Dat laatste blijft overgens nog best aardig zitten.

Wat voor een zooltje heb je, kunstof of leer? Ik heb wel ervaring met leer, er komt haast geen troep tussen. Na 6 weken er onder uit en de hoef zag er nog mooi uit, geen rotstraal o.i.d

ik heb een leren zooltje de hoefsmid zegt dat het dan beter kan luchten bij mijn vorige stal had hij er ook silliconen ingespoten maar op 1 of andere manier is het eruit gegaan weet niet hoelang het eruit was maar dat ging ook goed .er zit nu wel een opening tussen het leertje en de hoef .
Wat is een gaasje ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 11:58

Tsjah beetje lastig uit leggen denk ik. Een gaasje is gewoon een gaasje, denk aan een verbandgaasje o.i.d. Maar dan van een steviger materiaal en grotere gaatjes.

Gaat net als een zooltje tussen de siliconen en het hoefijzer in.