Plotselinge allergische reacties op medicijnen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucky

Plotselinge allergische reacties op medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:14

Het is een beetje vaag geformuleerd, dus als je het niet begrijpt, dan hoor ik het wel.

Heeft er iemand info over PLOTSELINGE allergische reacties..??

Uitleg: Vrijdag was ik op stal, één van de paarden was ziek geweest (koorts, niet eten etc.), had daar medicijnen voor gehad, maar at nog steeds niet. Heb hem geprobeerd met de hand wat slobber te geven, maar het wilde niet baten. Daarna heb ik nog even de lichten uitgedaan en het betreffende paardje een kus op zijn neus gegeven en hem "beterschap geaaid". Toen ben ik weggegaan, op de fiets, en kwam ik na een minuut of 5 eigenaren van een ander paard op stal, tegen. Zij waren onderweg naar stal.

Nu blijkt dus dat dat paard dat ziek was, toen die mensen die onderweg waren naar stal, op stal aankwamen, heel erg last had van slijm in zijn mond en stond te schuimen.

Uiteindelijk bleek het een allergische reactie te zijn op de medicijnen. Alles is nu weer helemaal in orde met dat paardje. Maar nu zegt de eigenaar van stal dus, dat ik het wel heb MOETEN zien, en dat geeft me een schuldgevoel.

Dus nu vroeg ik me af, is het mogelijk dat een paard binnen een minuut of 5 a 10 schuim op zijn mond kan ontwikkelen en last krijgt van slijm??

Edit: Ik heb een hele tijd bij dat paardje zijn stal gestaan, maar niks gezien... (wel dat hij niet at en zijn mond op elkaar hield, maar dat heb ik tegen de eigenaar gezegd)

Kelly_ann

Re: Plotselinge allergische reacties op medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:27

Niet zozeer bekend mee bij paarden, mijn vader is acuut alergisch geweest van de penicilline die hij kreeg.
Een minuut of wat na het nemen van zijn tablet, begon hij vlekken te krijgen op de huid, en begon zich niet goed te voelen.
Omdat het zo snel ging heb ik aangedrongen dat ze bij de dokter langs zouden gaan. Ter plekke had hij een iets lage bloedruk, viel flauw, dokter gelijk weer meten en toen zat hij op 60/20, extreem laag. Ziekenhuis gebeld, anafylactische shock en meteen adrenaline inspuiten. Goed, snel en adequaat gehandeld dus. Ambulance heeft hem meegenomen naar het ziekenhuis, met spoed, en daar is hij verder behandeld.
In ieder geval, het kan enorm snel gaan... denk dus dat het goed zou kunnen dat je niets of niet veel hebt gemerkt en het paard korte tijd later wel verschijnselen vertoonde.

lovelucky

Re: Plotselinge allergische reacties op medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:55

Okey, dankjewel. Ik denk dat het op een bepaald niveau wel te vergelijken is Lachen Ik weet niet precies wanneer het betreffende paard de medicijnen voor 't laatst gehad heeft.

Nog meer mensen>?