Gebroken en rotte tand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wezentjeu

Gebroken en rotte tand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:02

Hoi,

Ik kom net terug van de stal waar mijn merrietje staat. Vandaag kwam de tandarts op bezoek omdat ik last ondervond wanneer ik met een bitje reed en niet wanneer ik bitloos reed. Het was reeds 1.5jaar geleden dat de tandarts op bezoek geweest was dus ik veronderstelde dat er niet meer aan de hand was dan haken op dr tanden. Niets was minder waar, de tandarts had al snel door dat er vanachter in de mond een tand gebroken was en zwaar tegen haar kaak aan schuurde. De tand was ook helemaal rot en zat klem tussen twee andere tanden. Gelukkig wist de tandarts na een uur prutswerk (mn paard blijkt een vrij smalle mond te hebben) de tand los te krijgen. Het ding stonk verschrikkelijk en was grotendeels zwart. Als ik nog een maand langer had gewacht dan diende ze geopereerd te worden, wat al een heel pak minder zou zijn. Gelukkig is ze nu van de boosdoener af en kan ze enkel vanavond niet eten. Toch is het niet fijn om te zien, zeker niet wanneer er veel bloed aan te pas komt en er veel weerstand aan te pas komt.
Nu hoop ik alleen maar dat het vertrouwen niet geschonden is en dat alles snel geneest. Ik weet nu alvast dat mijn tandarts iedere 6maanden op bezoek zal komen ipv langer te wachten dan een jaar.

Uiteraard is deze kwaal niet te vergelijken met de zware medische problemen waar sommige paarden mee te kampen hebben, maar toch is het fijn om het even neer te schrijven - hoe onbenullig het ook lijkt. Je weet pas hoe graag je een dier ziet wanneer er iets aan de hand is.

Groetjes

garny95

Re: Gebroken en rotte tand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:32

zo dat is niet mis, je zal wel geschrokken zijn. Wees blij dat het nu achter de rug is en dat het kan genezen. Ik vind het helemaal niet onbenullig, goed dat je het op bokt zet !