Na peesprobleem, slijve spieren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsedroekje

Na peesprobleem, slijve spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 14:52

Ik heb een arabier van 15 jaar overgenomen van mijn collega. Dit paard had/ heeft een peesblessure. Het gaat super goed en heeft geen last meer van de pezen, na veel weidegang en het niet rijden. Ook goede beslag heeft enorm geholpen en ze staat weer goed op de benen.
Nu kwam ik na een eerste keer haar te longeren , dat haar spieren heeft vast zitten ofzo. Ze loopt super op haar benen, en heeft geen last meer van haar pezen, maar nu trekt en beweegt ze haar hoofd, alsof ze erg kreupel is, maar ze loopt super en zet de benen goed neer.
Met rijden dacht ik dat ze kreupel was omdat ze met elke pas ligt trekt met haar hoofd (zoals een paard loopt met haar hoofd als ze erg gebleseerd is), maar nu bekijk ik haar en ze loopt niet kreupel.

Kent iemand dit probleem, misschien zit het tussen haar oren (spreekwoord), of heeft ze de spieren schouder vastzitten. Snap er niets van. Huilen

Alvast bedankt,

Groetjes Ilse

dolor

Re: Na peesprobleem, slijve spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:22

misschien kan je er een fysio bij halen die haar even helemaal los maakt in haar lijf. of een osteopaat. en kijk anders even in dit topic. zitten een paar meiden die paarden hebben met peesblessures en ook aan het opbouwen zijn en daarbij tegen problemen alleen lopen, zoals stijvigheid. ik ben nog niet zover. zit er pas sinds 3 dagen weer op, dus daar ben ik nog niet mee bezig.

[HK] Peesblessure: Boxrust of juist gecontroleerd beweging geven?