Om een lang verhaal iets korter te maken ben ik naar ervaringen opzoek van mensen met paarden die een rugprobleem hebben.
Ik heb een 10 jarige merrie die altijd wel iets heeft.
De merrie ken ik zo'n 4 jaar en is 2 jaar van mij.
Ze is super lief in de omgang en met longeren ook en ontspant lekker.
met rijden is echter erg vluchterig en wil ze niet ontspannen.
Als ik ze zelf rijdt moet ik er heel erg aan rijden om ze een beetje over de rug te rijden, ze wil echter niet helemaal 'doorkomen'.
Als iemand anders haar rijdt gaat ze lopen hupsen en neemt ze haar binnenachterbeen niet mee, ze zet haar rug vast, kop omhoog en rennen maar..
Nu heeft ze dit bij de vorige eigenaar ook gehad en die heeft de hoop na 2 jaar opgegeven. Ze had een hoop medicijnen geprobeerd, foto's gemaakt, voorbenen en rug op de foto niks op te zien, alleen maar 1 tjes. Perfect zou je denken. Maar ze loopt niet goed! Mijn instructriese (waar ze 2 jaar gestaan heeft en haar getraind heeft en bij alle DA bezoeken bij geweest is) houdt het op een 'grijs vlak'.
Aangezien ik zelf heel graag de sport in wil begint mijn kaarsje qua geduld en plezier in het rijden ook aardig op te branden. Ga vanaf vandaag beginnen met 10 dagen pijnstillers met de hoop dat eruit komt dat ze pijn heeft en daarom zo dramt of juist niet (en dan helemaal even niet meer weten wat eraan te doen)
Zelf heb ik een beetje het vermoeden dat ze KS heeft of atrose in de rug, maar hoe kan ik dat herkennen? Is dit vast te stellen door de DA zonder foto;s te laten maken, of moeten er weer foto's gemaakt worden? (aangezien dit zo'n 2 en half jaar geleden is) maar toen liep ze ookal zo.
Of..
Leest iemand anders hier een herkenning in?
Wie o wie kan mijn iets vertellen,
oja aan het zadel ligt het zowieso niet want die is op maat gemaakt, ik ben ook niet te zwaar.

rende altijd weg met rijden (zelfs al met opstappen) hij gooide zijn hoofd om hoog, drukte zijn rug weg en ging rennen tot ik er af viel. (in het begin toen hij net ingereden was was dit nog niet aan de orde, maar het begon ongeveer een half jaar later)