Bultjes op hals?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Bultjes op hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 22:53

Hallo,
Mijn pony heeft bultjes op zijn hals. Aan 1 kant onder zijn manen (lange bos). Een week geleden zag ik ze voor het eerst en ik dacht dat het een allergische reacties was op de anti-klit. Maar nu dus een week later zitten ze er nog steeds en zijn ze niet minder geworden. Een allergische reactie gaat dan toch wel weg? Of duurt dat langer. Het zit echt alleen aan 1 kant van zijn hals onder zijn manen. Ik heb er nu een vlecht in gedaan (hengstenvlecht). En kijken of het dan beter word, maar ik begin toch wel te twijfelen van wat het nou kan zijn..

Roselie

Re: Bultjes op hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:54

Wat voor soort bultjes zijn het..met of zonder korstje?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 10:57

Zitten geen korstjes op. Kleine bultjes, als ik de haren wat aan de kant duw zie ik ook niks, huid is niet rood ofzo. Volgens mij heeft hij er ook niet echt last van want ik kan er gewoon aanzitten.

Leanne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 09:35

QueenE schreef:
Hallo,
Mijn pony heeft bultjes op zijn hals. Aan 1 kant onder zijn manen (lange bos). Een week geleden zag ik ze voor het eerst en ik dacht dat het een allergische reacties was op de anti-klit. Maar nu dus een week later zitten ze er nog steeds en zijn ze niet minder geworden. Een allergische reactie gaat dan toch wel weg? Of duurt dat langer. Het zit echt alleen aan 1 kant van zijn hals onder zijn manen. Ik heb er nu een vlecht in gedaan (hengstenvlecht). En kijken of het dan beter word, maar ik begin toch wel te twijfelen van wat het nou kan zijn..

Wat krijgt hij te eten. Mijn paard had het ook en het bleek dat hij te veel eiwitten kreeg. Huid was ook niet rood en dik alleen allemaal bultjes.
Van de kuil af en probleem binnen twee weken opgelost. Succes

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:00

bij ons op de manege is er een paard dat ook regelmatig butjes heeft, wel over heel zijn lichaam, vooral op zn billen zijn ze duidelijk, ze zijn vrij vlak en een centimeter of zelfs meer van doorsnee. Hij zou allergisch zijn aan stof en huisstofmijt en moet daar nu af en toe een spuit tegen krijgen die wel goed helpt. We zijn dit te weten gekomen door zijn bloed te laten analyseren.
Succes!