Ik heb op de site paardnatuurlijk.nl gelezen dat krachtvoer geven de opname van de lange koolhydraten van ruwvoer belemmerd. Dat juist het geven van krachtvoer; muesli, biks ed. een hoeveelheid korte koolhydraten opleverd zodat het paard deze te snel verteerd en de opname van de belangrijke lange koolhydraten/vit./mineralen verstoord. Mijn paard, KWPN-er Anglo-arabier, verricht gemiddelde arbeid en doet het momenteel goed op R-manege en optimal van Marstall in combinatie met onbeperkt hooi. Op paardnatuurlijk beweren zij dat alleen hooi met een liksteen voldoende is...? Ik overweeg om hem alleen -langzame afbouw- op hooi/kuil te zetten, daar er wel een logica in zit. Een paard in het wild eet ook alleen maar ruwvoer en verteerd hierdoor langzamer en zó'n boost van krachtvoer ( 3 kg per dag) is misschien niet goed? Maar ik ben bang dat mijn paard hierdoor niet voldoende krijgt en twijfel....
Wat vinden jullie? Ik ben erg benieuwd. Heeft iemand hier ervaring mee? N.B Mijn paard staat dag en nacht buiten met schuilstal...
Groetjes NHW

en nee ze krijgen geen brokken nog extra erbij! ze krijgen zelfs geen hooi. Nouja nu niet in ieder geval soms wel en als de wei echt kaal is (want die nu verbazingwekkend genoeg nog niet is) wel zijn die van zoiezo altijd ietwat te zwaar dus dan mogen ze ook wel wat (niet
) hebben. Maar het kan zeker hoor! De een bij mij leeft zo al 9 jaar en die loopt nog steeds vrolijk rond