Wat bijvoeren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Wat bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 12:18

Mijn pony krijgt nu 2 keer per dag 1/4 nature's best en veel hooi. Ze staat sinds 1 december op een andere stal en ik vind haar er niet zo gezond meer uitzien.. ze is niet te dun en heeft ook niet te weinig energie ofzo, maar ze ziet er minder gezond uit. Nou wil ik haar nog iets gaan bijvoeren, maar ik weet niet echt wat.. Wat kan ik dus het best (mischien tijdelijk) gaan bijvoeren?

goodolded

Re: Wat bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:48

Wortels kan je voeren voor de afwisseling, zit ongeveer 70% vocht in. Je kan natuurlijk met allemaal potjes en poedertjes aan de gang, maar ontworm je wel regelmatig? Olie kan je gaan voeren voor de vacht. Let wel dat als je bepaalde voedingsstoffen gaat bijvoeren, je paard ze zo weer via de urine naar buiten gooit als ze ze niet nodig heeft. Is het kwaliteit van het voer niet minder dan op de andere stal? Muesli of granen kan je ook bijvoeren. Soms kunnen poedertjes meer kwaad dan goed doen als je ze voert, misschien de veearts eens bloed laten trekken?

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 12:52

goodolded schreef:
Wortels kan je voeren voor de afwisseling, zit ongeveer 70% vocht in. Je kan natuurlijk met allemaal potjes en poedertjes aan de gang, maar ontworm je wel regelmatig? Olie kan je gaan voeren voor de vacht. Let wel dat als je bepaalde voedingsstoffen gaat bijvoeren, je paard ze zo weer via de urine naar buiten gooit als ze ze niet nodig heeft. Is het kwaliteit van het voer niet minder dan op de andere stal? Muesli of granen kan je ook bijvoeren. Soms kunnen poedertjes meer kwaad dan goed doen als je ze voert, misschien de veearts eens bloed laten trekken?

Ik bedoel niet echt poedertjes, maar meer iets van slobber of brok. Maar er zijn zoveel soorten dat ik ook niet echt weet wat goed is. Ik heb nog geen bloed laten prikken, omdat er in haar gedrag helemaal niks veranderd is. Ze krijgt nu wel hooi ipv kuil en op de oude stal kreeg ze een muesli en brok (zou niet weten welke, maar dat zullen wel de allergoedkoopste die bestaan geweest zijn).. Knipoog

goodolded

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:01

Dan zou ik eerst voor slobber gaan. Ik heb de slobber van Pavo. Het klopt ja er zijn zo veel dingen om bij te voeren dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Je kan ook een stapje hogere brok nemen dan de basis brok. Probeer eerst wat bij te voeren na het rijden bijv.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:11

xMariekee schreef:
goodolded schreef:

Ik bedoel niet echt poedertjes, maar meer iets van slobber of brok. Maar er zijn zoveel soorten dat ik ook niet echt weet wat goed is. Ik heb nog geen bloed laten prikken, omdat er in haar gedrag helemaal niks veranderd is. Ze krijgt nu wel hooi ipv kuil en op de oude stal kreeg ze een muesli en brok (zou niet weten welke, maar dat zullen wel de allergoedkoopste die bestaan geweest zijn).. Knipoog

Dat waren niet de goedkoopste brokken, was van subli. de musli was structuur geloof ik. Daar zit genoeg aan kruiden in, dus zou eens een zak proberen.

Maar wel jammer dat nikita er minder uitziet dan op nedereind. Met choco heb ik het niet.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:31

Citaat:
Dat waren niet de goedkoopste brokken, was van subli. de musli was structuur geloof ik. Daar zit genoeg aan kruiden in, dus zou eens een zak proberen.

Maar wel jammer dat nikita er minder uitziet dan op nedereind. Met choco heb ik het niet.

Ooh, oke Clown Het is niet alleen nikita.. ze zien er allemaal wat minder goed uit. Mischien ook omdat de hele stal zo'n beetje schimmel heeft.. Ik ga nu pavo slobber proberen, die is ook te koop op dezelfde weg waar Nikita staat. Daar hebben ze van alles van pavo. Gaat het trouwens verder wel goed met de paarden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:56

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 12:38

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:12

Er zijn verschillende verdeelpunten in Nederland.
Ik haal zelf meestal een paar zakken tegelijk.

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:14

Foto?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:57

misschien dta je eerst kunt proberen hoe ze het op iets meer natures best doet?
twee keer een derde tot twee keer een halfje ?

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:42

xMariekee schreef:
Citaat:

Ooh, oke Clown Het is niet alleen nikita.. ze zien er allemaal wat minder goed uit. Mischien ook omdat de hele stal zo'n beetje schimmel heeft.. Ik ga nu pavo slobber proberen, die is ook te koop op dezelfde weg waar Nikita staat. Daar hebben ze van alles van pavo. Gaat het trouwens verder wel goed met de paarden?

Wat dat betreft hadden ze het op nedereind allemaal erg goed, zagen er stuk voor stuk goed uit.
maar het kan idd komen door de schimmel. Alleen jammer dat het niet beperkt is gebleven bij 1.

Met onze paarden gaat het super. choco is baldadig met buiten rijden. Doe je de groeten aan iedereen van mij.

En succes met pavo slobber, hoop dat het helpt.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:16

Citaat:
Wat dat betreft hadden ze het op nedereind allemaal erg goed.

Vind ik niet zo.. nikita heeft het nu veel meer naar haar zin en is veel vrolijker, alleen ze ziet er nu wat minder goed uit. Ik vind het waar ik nu sta ook veel leuker Haha!

Ik heb nu pavo slobber gekocht en ze heeft het vandaag al gehad.. vond haar er vandaag al wel weer wat beter uitzien en hopelijk gaat ze er met die slobber nog beter uitzien. Lachen