Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
goodolded schreef:Wortels kan je voeren voor de afwisseling, zit ongeveer 70% vocht in. Je kan natuurlijk met allemaal potjes en poedertjes aan de gang, maar ontworm je wel regelmatig? Olie kan je gaan voeren voor de vacht. Let wel dat als je bepaalde voedingsstoffen gaat bijvoeren, je paard ze zo weer via de urine naar buiten gooit als ze ze niet nodig heeft. Is het kwaliteit van het voer niet minder dan op de andere stal? Muesli of granen kan je ook bijvoeren. Soms kunnen poedertjes meer kwaad dan goed doen als je ze voert, misschien de veearts eens bloed laten trekken?
xMariekee schreef:goodolded schreef:Wortels kan je voeren voor de afwisseling, zit ongeveer 70% vocht in. Je kan natuurlijk met allemaal potjes en poedertjes aan de gang, maar ontworm je wel regelmatig? Olie kan je gaan voeren voor de vacht. Let wel dat als je bepaalde voedingsstoffen gaat bijvoeren, je paard ze zo weer via de urine naar buiten gooit als ze ze niet nodig heeft. Is het kwaliteit van het voer niet minder dan op de andere stal? Muesli of granen kan je ook bijvoeren. Soms kunnen poedertjes meer kwaad dan goed doen als je ze voert, misschien de veearts eens bloed laten trekken?
Ik bedoel niet echt poedertjes, maar meer iets van slobber of brok. Maar er zijn zoveel soorten dat ik ook niet echt weet wat goed is. Ik heb nog geen bloed laten prikken, omdat er in haar gedrag helemaal niks veranderd is. Ze krijgt nu wel hooi ipv kuil en op de oude stal kreeg ze een muesli en brok (zou niet weten welke, maar dat zullen wel de allergoedkoopste die bestaan geweest zijn)..
Citaat:Dat waren niet de goedkoopste brokken, was van subli. de musli was structuur geloof ik. Daar zit genoeg aan kruiden in, dus zou eens een zak proberen.
Maar wel jammer dat nikita er minder uitziet dan op nedereind. Met choco heb ik het niet.
Het is niet alleen nikita.. ze zien er allemaal wat minder goed uit. Mischien ook omdat de hele stal zo'n beetje schimmel heeft.. Ik ga nu pavo slobber proberen, die is ook te koop op dezelfde weg waar Nikita staat. Daar hebben ze van alles van pavo. Gaat het trouwens verder wel goed met de paarden? MysticTinker schreef:Dit is érg fijn voer voor wat extra vitamines en mineralen, maar zonder melasse:
[VS] Equifyt Balance & Natural base, zonder melasse
xMariekee schreef:Citaat:Dat waren niet de goedkoopste brokken, was van subli. de musli was structuur geloof ik. Daar zit genoeg aan kruiden in, dus zou eens een zak proberen.
Maar wel jammer dat nikita er minder uitziet dan op nedereind. Met choco heb ik het niet.
Ooh, okeHet is niet alleen nikita.. ze zien er allemaal wat minder goed uit. Mischien ook omdat de hele stal zo'n beetje schimmel heeft.. Ik ga nu pavo slobber proberen, die is ook te koop op dezelfde weg waar Nikita staat. Daar hebben ze van alles van pavo. Gaat het trouwens verder wel goed met de paarden?
Citaat:Wat dat betreft hadden ze het op nedereind allemaal erg goed.