Gal op achterbeen, toch buitenrit maken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Gal op achterbeen, toch buitenrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:56

Ik denk dat de titel zo het best is, ik zal het even uitleggen.

Mijn pony heeft op zijn achterbeen een kleine galbult, dus een vochtopeenhoping. Mijn lesgeefster heeft hier ervaring mee en heeft al gevoelt of het op zijn pezen zat, dit was gelukkig niet het geval. Mijn pony is een weekje kreupel geweest (niet door de gal waarschijnlijk) en loopt nu weer helemaal goed, hij heeft er tijdens het rijden geen last van.
Nu wou ik zaterdag eigenlijk met mijn pony naar het bos gaan, even lekker ontspannen.. Maar nu twijfel ik of ik wel moet gaan?

Hij heeft dus een galbult op zijn achterbeen, lijkt er geen last van te hebben, loopt weer helemaal zuiver en het zit niet op zijn pees. Maar nu twijfel ik toch nog of ik het misschien kwaad kan doen?

Wie kan mij wat aanraden?

edit; Sinds 1,5 weken ben ik weer aan het rijden na zijn kreupelheid.

Tancreda4

Re: Gal op achterbeen, toch buitenrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:53

Volgens mij kun je niet zo gek veel doen aan een gal die er al even zit, en die gaan vaak ook niet meer weg. Mijn merrie heeft oko kleine gallen op haar achterbeen, maar daar rij ik gewoon mee.
Als je paard kreupel is geweest, zou ik wat rustiger aan doen, maar volgens mij moet zo'n bosritje wel makkelijk kunnen

goodolded

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:39

De gal zal waarschijnlijk nooit meer weg gaan. Als je paardje ergens anders door kreupel is geweest en nu weer goed loopt, kan je best een buitenrit maken. Even de benen checken na afloop.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:18

gallen gaan niet meer weg als het paard zuiver loopt lekker aan het werk houden en ook buiten moet kunnen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:18

Die gal gaat niet meer weg..
Dus gewoon rijden met je knollie Lachen

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:29

gewoon lekker rijden!! een gal is een gal, en gaat idd niet weg, ik ken paarden die hebben gallen te grote van een tennisbal.....die hebben er nog nooit last van gehad