aanhechting interosseus

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gientje3

aanhechting interosseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:10

Hallo ik heb een fries van bijna 4 jaar oud die door een val een blessure heeft aan de aanhechting van de interosseus dat is het uiteinde van een pees die uitkomt in de knieholte met vijf vingertjes en die 5 vingertjes houden zich vast aan het bod. Nu zijn 2 van die 5 vingertjes kapot en in de derde zit een scheurtje. De buitendse twee zijn nog intact. Wie van jullie heeft met zoiets ervaring of weet hier meer over en kan mij wat meer info geven.

Alvast bedankt groetjes regina

simodi

Re: aanhechting interosseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:27

Mijn merrie had destijds een gescheurde interossus aan het voorbeen. Dat lijkt hetzelfde als ik je verhaal lees. Drie maanden aan de hand gestapt, 3 x per dag, daarna rustig weer onder zadel opbouwen. Al met al een half jaar bezig geweest. Daarna het paard nog jaranelang goed kunnen rijden (ze was toen 15 en nu 24!).

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:18

nee dit heb ik nog niet mee gemaakt lees even mee

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:00

MD-->BEH

gientje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:01

Hoi Simodi ik ben blij dat ik nu eens wat positiefs hierover lees want ik kom alleen maar negatieve verhalen tegen. De da noemde meindert op de scan een ernstig geval en ik voelde op dat moment de bodem onder me uit zakken. Ik heb hem nu bijna een jaar en alleen maar ongeluk met hem gehad. Door een val de spier in de rechterschouder voor 80% over dus rust en medicijnen nu een 8 maanden verder nog niet goed lopen weer een scan en nu dus die pees die kapot is en dat terwijl we eigenlijk alleen maar van elkaar willen genieten. Hij zit nu weer aan de medicijnen en weer een 3 maanden stalrust waarvan de eerste maand volledig en daarna mogen we iedere dag 5 minuten stappen. Ik hoop dat het goed komt want hij is nog zo jong. Je verhaal geeft me wel wat moed. Achter 3 maanden weer een scan en dan hopen dat hij weefsel heeft aangemaakt anders stopt de da met de behandeling en is er helaas niks meer aan te doen.

groetjes regina

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:55

gientje3 schreef:
Hoi Simodi ik ben blij dat ik nu eens wat positiefs hierover lees want ik kom alleen maar negatieve verhalen tegen. De da noemde meindert op de scan een ernstig geval en ik voelde op dat moment de bodem onder me uit zakken. Ik heb hem nu bijna een jaar en alleen maar ongeluk met hem gehad. Door een val de spier in de rechterschouder voor 80% over dus rust en medicijnen nu een 8 maanden verder nog niet goed lopen weer een scan en nu dus die pees die kapot is en dat terwijl we eigenlijk alleen maar van elkaar willen genieten. Hij zit nu weer aan de medicijnen en weer een 3 maanden stalrust waarvan de eerste maand volledig en daarna mogen we iedere dag 5 minuten stappen. Ik hoop dat het goed komt want hij is nog zo jong. Je verhaal geeft me wel wat moed. Achter 3 maanden weer een scan en dan hopen dat hij weefsel heeft aangemaakt anders stopt de da met de behandeling en is er helaas niks meer aan te doen.

groetjes regina

Balen joh!

Het maakt overigens wel uit op welke wijze er een scheur zit heb ik destijds van mijn DA begrepen. Een scheur overdwars in de pees is veel ernstiger dan een scheur in de lengterichting. Dat laatste was bij mijn merrie het geval. Weet je hoe dat bij jou paard zit?

gientje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 11:54

Bij meindert zijn twee vingertjes van de vijf over dus helemaal kapot, ben net even bij hem geweest en het rare is dat hij helemaal geen pijn heeft nu met de rust. Ik heb weer iets meer hoop want mijn smid heeft een fries die de pees helemaal over had en het onderbeen er eigenlijk bij hing. Hij is helemaal genezen en dat op een leeftijd van 27 jaar goed he

groetjes regina

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:14

Worden paarden met zo'n blessure soms heel oud, ha ha Haha! !!!? (27, 24 ...)

gientje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 16:16

Haha scheinbaar wel he moeten we nog uitkijken ook anders wil iedereen dat zijn of haar paard een peesblessure krijgt.
En jippie ik heb dan nog zeker 24 jaar te gaan.

groetjes regina

gientje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:49

Hallo even een update geven. We zijn nu bijna een maand verder en meindert is bijna van de medicijnen af. Vanaf februari mogen we beginnen te stappen 2 x per dag en ik hoop dat hij me niet al te gek gaat doen. We hebben er wel een probleem bij door de rust heeft hij nu weer last van zijn stalen en moeten we hier weer voor behandelen. Ik ben blij als we aan het einde van de rit zijn en eindelijk eens kunnen gaan genieten van elkaar. Hou jullie op de hoogte.

groetjes regina ps al naar de foto's gekeken van mijn grote vriend in mijn profiel

gientje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 15:56

Weer even een berichtje van deze kant eind deze maand komt de da terug en wordt er weer een scan gemaakt we hebben de drie maanden er bijna opzitten. Hij heeft een hele zure tijd gehad was echt een zuur paard terwijl die dat normaal niet is. Nu gaat het beter en hij ligt minder dan in het begin hoop dat dat een goed teken is. Stappen gaat ook wel is af en toe wel een bommetje. Vooral als ik met hem stap als een ander met hem stapt is die rustiger. Ik denk dat ik te veel medelijden met hem heb en dat zal die wel voelen.