Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Moelie schreef:Ik voer mijn paard hooi en een klein beetje kuilgras. Het kuilgras ziet er hartstikke goed uit en dat heeft die ook veel liever dan hooi, maar heb gehoort dat er in kuilgras meer voedingswaarden inzit, dus dattie daar sneller dik van word. Of is dat gewoon een fabeltje?
Niisj schreef:Moelie schreef:Ik voer mijn paard hooi en een klein beetje kuilgras. Het kuilgras ziet er hartstikke goed uit en dat heeft die ook veel liever dan hooi, maar heb gehoort dat er in kuilgras meer voedingswaarden inzit, dus dattie daar sneller dik van word. Of is dat gewoon een fabeltje?
Er zitten vooral meer eiwitten in. Dus ja, ze worder er iets sneller dikker van. Maar als je het niet veel geeft, kan het geen kwaad. Gwn blijven kijken naar je paardje.
voordroog is gewoon nog niet helemaal droog gras wat in balen word geperst draumpje schreef:het voorwassen waar je het over hebt is ook niet van toepassing bij voordroog, er word helemaal geen extra vocht aan voordroog toegevoegdvoordroog is gewoon nog niet helemaal droog gras wat in balen word geperst
het vochtgehalte zorgt voor het broeiproces etc en dat het vochtig is als je het voert
daar komt geen voorwassen ook wat dan ook bij kijken
Niisj schreef:Hoe komt het dan dat er in voordroog geen stof zit & in hooi wel ?
Want ik had 3 balen voordroog besteld. 2 van de 3 waren goed & zat geen stof in. De andere baal zat echt super veel stof in.
Ik dacht dat ik op school had geleerd dat voordroog voorgewassen word & ja idd vroeger gedroogd dan hooi ...Mss een ander soort ruwvoer ...
draumpje schreef:Niisj schreef:Hoe komt het dan dat er in voordroog geen stof zit & in hooi wel ?
Want ik had 3 balen voordroog besteld. 2 van de 3 waren goed & zat geen stof in. De andere baal zat echt super veel stof in.
Ik dacht dat ik op school had geleerd dat voordroog voorgewassen word & ja idd vroeger gedroogd dan hooi ...Mss een ander soort ruwvoer ...
het word niet voorgewassen , het ligt gewoon wat korter op het land waardoor het vochtpercentage veel hoger is dna bij hooi
het word dus vochtig ingepakt
vandaar het stofvrije en vochtige